Nowy elewator zbożowy powstał na Nabrzeżu Chemików w OT Port Świnoujście, należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics. Nowy magazyn może pomieścić 17 000 ton ładunku i wzmacnia potencjał Grupy w zakresie obsługi produktów agro. Wartość inwestycji wynosi 7,6 mln zł.
Nowy elewator jest elementem rozbudowy terminalu Agro w porcie w Świnoujściu. Obiekt znajduje się na dzierżawionym przez OT Port Świnoujście Nabrzeżu Chemików. Magazyn może łącznie pomieści 17 000 ton zboża i innych produktów agro, a jego powierzchnia składowa wynosi 4 000 m2. Rata przeładunkowa OT Port Świnoujście wynosi 16 000 ton na dobę. Obecnie trwają prace związane z pogłębieniem toru wewnętrznego w porcie w Świnoujściu, których celem jest osiągniecie głębokości 14,5 metra. W efekcie, OT Port Świnoujście będzie mógł przyjmować statki o zanurzeniu 13,5 metra, co zwiększy konkurencyjność portu w zakresie obsługiwanych ładunków. Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście planuje ukończyć tę inwestycję do końca b.r.
Uroczysta ceremonia otwarcia i oddana do użytku nowego elewatora agro odbyła się w 19 sierpnia br. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonał prezes Grupy OT Logistics Zbigniew Nowik. Wydarzenie uświetnili przedstawiciele administracji lokalnej oraz przedstawiciele Zarządu Portów Morskich Szczecin Świnoujście S.A. i Grupy OT Logistics, którzy z zainteresowaniem obejrzeli obiekt. Wartość inwestycji w budowę magazynu OT Logistics wyniosła łącznie ok. 7,6 mln zł.
Kilka dni przed oficjalnym otwarciem nowy elewator zbożowy w OT Port Świnoujście wizytował również minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz podsekretarz stanu Paweł Brzezicki.
Podczas wizyty minister zapoznał się ze strategią rozwoju i planami inwestycyjnymi GK OT Logistics na Nabrzeżu Chemików, które zakładają wybudowanie do września 2017 r. kolejnego, nowoczesnego terminala zbożowego o docelowym potencjale 85 000 ton zboża i innych produktów agro. Spółka planuje również wykorzystać potencjał Basenu Trymerskiego do przewozu ładunków z wykorzystaniem jednostek żeglugi śródlądowej. Tym samym, produkty agro będą mogły być transportowane do OT Port Świnoujście nie tylko koleją i transportem samochodowym, ale również barkami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej