PMK
Od czerwca 2016 Port Gdański Eksploatacja zacznie obsługiwać regularny serwis statków ro-ro należących do saudyjskiego armatora Bahri General Cargo.
W ramach serwisu statki będą zawijać do portów europejskich oraz portów Morza Czerwonego i Zatoki Perskiej. Obsługa serwisu odbywać się będzie na Nabrzeżu Oliwskim. Statki ro-ro wyposażone są w rampę burtową (w systemie ro-ro istnieje możliwość załadunku ładunków do 50 ton) oraz w dwa dźwigi (120 ton). Dostępne jest miejsce dla kontenerów (300 TEU).
- Możliwy jest załadunek samochodów osobowych, pojazdów , maszyn z własnym napędem – na kołach, kontenerów, ładunków break bulk na rolltrailerach lub w systemie lo-lo. Jako operator portowy oferujemy kompleksową obsługę ładunków na nabrzeżu oraz na statku (mocowanie) - czytamy w komentarzu PGE.
Port Gdański Eksploatacja S.A. jest portową spółką operatorską świadczącą usługi w zakresie przeładunków różnego rodzaju towarów. Maksymalna zdolność przeładunkowa wynosi około 6 mln ton ładunków rocznie. Spółka wykonuje usługi na 8 nabrzeżach zlokalizowanych wzdłuż Martwej Wisły po obu jej stronach. Długość wszystkich nabrzeży na których prowadzona jest działalność operatorska wynosi 5 km.
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa