MN
Holenderska firma Rederij Doeksen będzie miała już wkrótce zupełnie nowe promy. Przewoźnik zdecydował się na zamówienie dwóch jednostek pasażersko-towarowych napędzanych paliwem LNG.
Promy będą miały po 70 metrów długości i wykonane zostaną z ultralekkich materiałów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 60 pojazdów osobowych.
Projekt nowych promów został wybrany w międzynarodowym konkursie. Zwyciężyła oferta zaprezentowana przez firmę BMT. Same katamarany zostaną zbudowane w stoczni Vung Tau w Wietnamie.
- Statki zostaną zbudowane z aluminium, aby zminimalizować ich wagę. Tym samym wpłynie to na dalszą redukcję emisji spalin - powiedział Ed Dudson z firmy BMT, przypominając jednocześnie, że poziom emisji CO2 w tych jednostkach zostanie ograniczony o 30 procent, a emisja związków siarki i azotu zostanie wyeliminowana. - Będą to też pierwsze statki pasażerskie z zainstalowanymi nowymi silnikami MTU serii 4000 - dodał.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe statki zasilą flotę holenderskiego przewoźnika już w 2018 r. Będą one obsługiwały trasę pomiędzy Harlingen, Terschelling oraz Vlieland.
Rederij Doeksen to firma, która powstała w 1908 r. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w obsłudze połączeń pomiędzy Wyspami Zachodniofryzyjskimi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej