• <
PZT_1100x200_gif_2020

Niemiecki port rzeczny przeładowuje więcej kontenerów od wszystkich polskich portów. Oto potencjał żeglugi śródlądowej

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemiecki port rzeczny przeładowuje więcej kontenerów od wszystkich polskich portów. Oto potencjał żeglugi śródlądowej
Niemiecki port rzeczny przeładowuje więcej kontenerów od wszystkich polskich portów. Oto potencjał żeglugi śródlądowej - GospodarkaMorska.pl

PMK

07.03.2017 Źródło: własne

Port rzeczny w Duisburgu przeładował w zeszłym roku 3,7 mln TEU, o 100 tys. TEU więcej niż w 2015 roku. To więcej niż obroty kontenerowe we wszystkich polskich portach morskich.

Kontenery stanowią połowę wszystkich przeładunków w Duisburgu. Ogółem wyniosły one w zeszłym roku 66,8 mln ton.  W tym roku mają one jeszcze wzrosnąć.

- Mamy nowych inwestorów w porcie, dodatkowe połączenia kolejowe oraz liczymy na dalszy wzrost handlu z Chinami. To wszystko powinno zaowocować wyższymi przeładunkami w naszym porcie – powiedział Erich Staake, prezes portu w Duisburgu.

Na przykładzie Duisburga widać, jak ważne było wczorajsze podpisanie porozumienia AGN przez prezydenta Andrzeja Dudę. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.

– To jest przejście do innej ligi, jeżeli chodzi o transport. To jest wejście właśnie w te europejskie założenia, które będą prowadziły do odciążenia transportu drogowego, do odciążenia sieci autostrad, do odciążenia sieci dróg ekspresowych poprzez przeniesienie transportu na środek tańszy. Albowiem transport wodny śródlądowy jest transportem tańszym, a przede wszystkim jest transportem nieporównywalnie bardziej ekologicznym – mówi Andrzej Duda, prezydent RP.

Wymienione w AGN drogi wodne w Polsce, z wyjątkiem krótkich odcinków na dolnej Odrze i dolnej Wiśle, nie spełniają minimalnych międzynarodowych warunków żeglowności. Ratyfikując to porozumienie polski rząd zobowiązuje się do zapewnienia na nich warunków nawigacyjnych spełniających kryteria właściwe dla śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym, tzw. klasy „E”, która odpowiada co najmniej IV klasie żeglowności. Oznacza to, że głębokość tranzytowa na szlaku musi wynosić minimum 2,5 m. Klasy niższe nie uprawniają do korzystania ze środków unijnych.

Polskie drogi wodne po uzyskaniu standardu określonego w AGN,będą mogły stać się docelowo elementami transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.