jk
HHLA, nemiecka spółka zależna od CTD Container-Transport-Dienst, która prowadzi znaczną część transferów kontenerowych między różnymi terminalami i składami w porcie w Hamburgu, coraz częściej korzysta ze statków żeglugi śródlądowej. W maju 2017 r. przewiozła w ten sposób 1 058 ze swoich 14 469 kontenerów.
Daje to udział przewozów śródlądowych na poziomie 7,2 procent, co jest wynikiem rekordowym dla firmy. Spośród wszystkich transportów zrealizowanych przez spółkę w pierwszej połowie 2017 r., średnio 6,4 procent była przewożona statkami żeglugi śródlądowej, to o 4 punkty procentowe więcej niż w pierwszej połowie 2016 r.
Choć większość towarów jest nadal przewożona przez samochody, dyrektor zarządzający CTD Ralph Frankenstein uważa drogę wodną za ważną alternatywę dla przyszłości. - Jako operatorzy ciężarówek kontenerowych polegamy na sprawnie funkcjonującej infrastrukturze w porcie. Staramy się więc zmniejszyć obciążenie ulic i mostów, przenosząc się coraz bardziej do "mokrych transferów". Wraz z naszymi klientami i naszym partnerem, Deutsche Binnenreederei (DBR), aktywnie szukamy kontenerów, które są odpowiednie dla tej metody transportu – powiedział Ralph Frankenstein.
DBR korzysta z barek beznapędowych, które załadowywane są przy kei, a następnie transportują ładunek z wykorzystaniem pchaczy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny