• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Nadwodne tereny przemysłowe – relacja z konferencji

22.06.2015 06:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nadwodne tereny przemysłowe – relacja z konferencji
Nadwodne tereny przemysłowe – relacja z konferencji - GospodarkaMorska.pl

Piąta konferencja naukowa z cyklu "Fenomeny pogranicza 2015" dotycząca problematyki przekształceń i współistnienia nadwodnych terenów przemysłowych oraz przestrzeni ogólnodostępnych miasta odbyła się 18 czerwca w szczecińskim porcie.

Konferencja dotyczyła terenów portowych i przeznaczania ich części na cele ogólnodostępne. W poszukiwaniu racjonalnego rozwiązania tego zagadnienia Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA wraz z naukowcami z Wydziału Budownictwa i Architektury Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie zorganizowali wspólnie konkurs studencki „Na opracowanie koncepcji urbanistycznej dla dawnego portu wolnocłowego w porcie w Szczecinie”, którego rozstrzygnięcia dokonano podczas konferencji.  

W konkursie startowało 19 zespołów studenckich, pierwszego roku studiów magisterskich kierunku architektura i urbanistyka w ramach przedmiotu zarządzanie miastami. Spośród nich do finału zakwalifikowano 10. Zwyciężyła koncepcja teamu Habor Arch w składzie: Klimczak Artur, Kondarewicz Piotr, Korcz Karolina, Mysiak Wadim, Walkarz Dorota, zatytułowana „SZORP – Szczeciński Ośrodek Rozwoju Przedsiębiorczości”.

Wyróżniono prace zespołów:


Re-urbanization company – Andruszkiewicz Magdalena, Hładkulik Justyna, Krupińska Paulina;
Studio 13 – Berska Natalia, Chodkiewicz Angelika, Cokan Marta;
Zielone Pasma – Chomiak Urszula, Frączak Paulina, Kuchnowska Martyna, Potemkowski Paweł.

Komisję konkursową wspierały głosem doradczym zaproszone na konferencję krajowe i zagraniczne autorytety z dziedziny architektury. Poza rozstrzygnięciem konkursu, podczas konferencji jej uczestnicy wysłuchali następujących wykładów:


1. Nowe oblicza terenów portowych - wyzwania i szanse.
2. Port w strukturze miasta – rewitalizacja nadwodnych terenów poprzemysłowych.
3. Adaptacja wartościowych historycznie budynków poprzemysłowych.
4. Transformacja nadwodnego krajobrazu miast.
5. Przestrzenie publiczne przyszłości.

Warto dodać, że pogodzenie dwóch często sprzecznych ze sobą funkcji, jakimi są przemysł portowy i przestrzenie ogólnodostępne jest trudnym urbanistycznym wyzwaniem. Dodatkowym problemem jest wykorzystanie i adaptacja budynków poprzemysłowych, które są wartościowe historycznie, a nad ich przekształcaniem czuwa konserwator zabytków. (Monika Woźniak-Lewandowska, ZMPSiŚ SA).

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.