PMK
Największy na świecie przewoźnik kontenerowy rozważa sprzedaż części swoich udziałów i zmiejszenie dywidendy, by utrzymać pozytywny rating kredytowy.
We wrześniu agencja Moody rozważała obniżenie ratingu Baa1 Maerska, po tym jak firma zdecydowała sie oddzielić swój segment żeglugowy od innych sektorów swojej dzialałnści. Z kolei w zeszłym miesiącu inna agencja, Standard & Poor's, obniżyly rating duńskiego koncernu z BBB+ do BBB.
By zapobiec dalszym spadko Maersk zamierze zmniejszyć wydatki z 6 do 4 mld dolarów na swój dział transportu i logistyki. Dodatkowo Duńczycy chcą zmniejszyć do minimum inwestycje w sektorze energii oraz zmniejszyć wartość dywidendy.
Czołowy koncern żeglugowy na świecie zanotował 438 mln dolarów zysku w trzecim kwartale. To sporo mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy zysk wyniósł 778 mln dolarów. To efekt bardzo niskich stawek frachtowych kontenerowców.
Słabszy wynik finansowy był udziałem trzech podspółek Maersk: przewoźnika kontenerowego Maersk Line oraz APM Shipping Services i APM Terminals. Zysk zanotowano za to w spółkach offshore: Maersk Drilling i Maersk Oil.
- To mało satysfakcjonujący wynik, którego powodem są niskie ceny przewozu. Ale na tle reszty rynku nie mamy się czego wstydzić - mówi Soren Skou, prezes grupy Maersk. - W szczególności cieszymy się z inwestycji APM Terminals i Maersk Oil oraz obrony przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej – dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny