• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Łódzkie: PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej Zgierz-Ozorków

pc

22.12.2018 02:12 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Łódzkie: PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej Zgierz-Ozorków

Partnerzy portalu

Łódzkie: PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej Zgierz-Ozorków - GospodarkaMorska.pl

PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej na odcinku Zgierz – Ozorków. Inwestycja o wartości prawie 131 mln zł, która przyspieszy ruch kolejowy pomiędzy Łodzią i Kutnem, ma być zrealizowana w latach 2019-2012.

Według rzecznika PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Karola Jakubowskiego, będzie to kolejna inwestycja realizowana w ramach przebudowy linii Łódź – Kutno, która łączy aglomerację łódzką z magistralą Warszawa – Poznań.

Jak podał, obecnie pomiędzy Zgierzem i Ozorkowem pociągi jadą z maksymalną prędkością 70 km/h, a po zakończeniu prac składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h.

Na trasie wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna. Inwestycja obejmie m.in. ponad 24 km torów, 11 rozjazdów, 14 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 mostów, 4 wiadukty i 5 przepustów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego przyniesie modernizacja 14 przejazdów kolejowo-drogowych, z czego 5 zyska dodatkowe rogatki. Modernizację przejdzie nastawnia Zgierz Kontrewers.

Projekt obejmie także przebudowę przystanku Zgierz Północ, gdzie powstanie nowy peron jednokrawędziowy naprzeciw istniejącego peronu nr 1. Planuje się, że będzie tam wiata, ławki, informacja pasażerska, a osobom niepełnosprawnym wygodne dojście do pociągu zapewni pochylnia.

Zdaniem PKP PLK, przebudowany układ torowy na obecnym przystanku Zgierz Północ oraz nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym ułatwią także przewozy towarowe. Na przystanku Zgierz Północ powstanie dodatkowy 750 m tor dla dłuższych składów. Przystanek stanie się stacją, na której pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć bieg, wyprzedzać się oraz zmieniać kierunek jazdy.

Zgodnie z planami, projekt ma być zrealizowany w latach 2019-2021, przy czym prace budowlane ruszą w 2020 roku. Szacunkowa wartość projektu to 130,9 mln zł netto. Inwestycja ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020.

Jednocześnie PKP PLK będzie prowadzić prace na liniach kolejowych na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno. Najpierw ekipy wejdą na odcinek pomiędzy Łodzią Kaliską a Zgierzem, potem rozpoczną działania pomiędzy Ozorkowem a Łęczycą, na koniec zaplanowano przebudowę odcinka Łęczyca – Kutno.

Jak zapewnił rzecznik PKP PLK, po zakończeniu wszystkich prac podróże między Łodzią a Kutnem skrócą się o ok. 20 minut. Trasa Łódź Kaliska - Kutno ma być przebudowana do końca 2023 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.