• <
PZT_1100x200_gif_2020

Kładka na Motławie: prace idą zgodnie z planem

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Kładka na Motławie: prace idą zgodnie z planem
Kładka na Motławie: prace idą zgodnie z planem - GospodarkaMorska.pl
Pływającą na Motławie barka zakończyła już palowanie pod pierwszą z trzech podpór mających utrzymać zwodzoną kładkę od strony Filharmonii Bałtyckiej. Prace idą zgodnie z planem, najprawdopodobniej jeszcze w sierpniu rozpocznie się budowa stacji transformatorowej od strony Ołowianki.

Trwają obecnie prace przy drugim filarze, od strony nabrzeża w ciągu ul. Wartkiej. Prowadzone są one 11,5 metra od zachodniego brzegu Motławy. Wykonywana jest podpora w korycie rzeki, składająca się z dwóch słupopali o średnicy 100 centymetrów w rozstawie trzech metrów. Kolejnym krokiem będą prace przy ostatniej podporze, od strony Starego Miasta, która będzie miała formę lekkiego przyczółka wykonanego z palisady. Pale są wkręcane, by nie powodować żadnych drgań. W międzyczasie wykonane zostaną także tzw. kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki.

Do końca roku prowadzone będą jeszcze prace związane między innymi z przyłączami energii i kanalizacją. Elementy konstrukcji kładki przypłyną zaś na pontonach w przyszłym roku.

Powstający obiekt zapewnić ma szybszą komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii, Narodowe Muzeum Morskiego oraz Muzeum II Wojny Światowej.

Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia. Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.

Zgodnie z założeniami, w okresie letnim zwodzona kładka będzie podnoszony według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

 

Źródło:
gdansk.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32123,00 $ tona 3,02% 17 maj
 Cynk 2954,00 $ tona 1,03% 17 maj
 Aluminium 2455,00 $ tona 0,70% 17 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.