• <
bulk_cargo_port_szczecin

II etap przetargu na budowę mostu na gdańską Wyspę Sobieszewską

04.07.2016 19:17 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski II etap przetargu na budowę mostu na gdańską Wyspę Sobieszewską

Partnerzy portalu

II etap przetargu na budowę mostu na gdańską Wyspę Sobieszewską - GospodarkaMorska.pl

Siedmiu wykonawców, firm i konsorcjów zaprosiła do II etapu przetargu na budowę mostu na Wyspę Sobieszewską Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Wykonawca ma być wyłoniony w połowie sierpnia. Budowa ma kosztować ok. 80 mln zł. Most ma być oddany do użytku w 2018 r.

Siedmiu wykonawców, firm i konsorcjów z kraju i zagranicy, które zostały zaproszone przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska do II etapu przetargu, zostało wyłonionych spośród 15 oferentów, którzy w I etapie przetargu złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu "Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie".

Postępowanie na roboty budowlane mostu prowadzone przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska ma formę przetargu ograniczonego. To oznacza, że wykonawcy najpierw złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie, po ich weryfikacji, tylko wybrane firmy zostały zaproszone do składania ofert przetargowych.

Jak poinformował w poniedziałek Urząd Miasta w Gdańsku, do drugiego etapu zaproszono spółki: BUDIMEX S.A. Warszawa, SKANSKA S.A. Warszawa, STRABAG Sp. z o.o. Pruszków oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. W przetargu biorą też udział konsorcja firm: Metrostav a.s. (lider), VISTAL S.A. i VISTAL Infrastructure sp. z o.o. z Gdyni, konsorcjum dwóch spółek z Będzina: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX i AZI-BUD oraz międzynarodowe konsorcjum: Porr Polska Infrastructure S.A. Warszawa (lider) wraz z partnerami, dwiema spółkami z Wiednia: Porr Bau GmbH i Teerag Asdag Aktiengesellschaft.

Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 16 sierpnia 2016 roku.

Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie ma zapewnić bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. W rejonie planowanego mostu mają być wybudowane też dojazdy oraz przebudowane dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Wstępny szacunkowy koszt budowy to ok. 80 mln zł.

W wieloletnim planie finansowym miasta na tę inwestycję zarezerwowano w 2016 r. kwotę 17 mln zł. Urząd Miasta w maju podał, że Gdańsk na budowę mostu w Sobieszewie otrzyma 16,6 mln zł z rezerwy subwencji ogólnej. Wniosek do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o przyznanie środków z rezerwy subwencji ogólnej na budowę mostu miasto złożyło w lutym br.

Budowa mostu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020, a prezydent Gdańska Paweł Adamowicz obiecał jego realizację w swoim programie wyborczym. Most w Sobieszewie ma służyć nie tylko mieszkańcom tej części Gdańska i turystom, ale również harcerzom. Gdańsk stara się bowiem o organizację Jamboree, czyli światowego zlotu skautów w 2023 roku. 40 tysięcy harcerzy z całego świata miałoby przyjechać właśnie na Wyspę Sobieszewską.

Od 1973 r. na Wyspę Sobieszewską prowadzi most pontonowy. W 2013 r. został on wyremontowany i zmodernizowany, ale nadal nie jest to wygodne rozwiązanie, obecna konstrukcja mostu utrudnia ruch nie tylko kierowcom, ale również stanowi dużą przeszkodę dla żeglarzy. Na przeprawie, która często jest zamykana (głównie z powodu podwyższonego lub obniżonego poziomu wody), obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/god

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.