• <
PZT_1100x200_gif_2020

Arktyka to nowy hit morskiej turystyki. Armatorzy domagają się jednak regulacji żeglugi w tym rejonie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Arktyka to nowy hit morskiej turystyki. Armatorzy domagają się jednak regulacji żeglugi w tym rejonie
Arktyka to nowy hit morskiej turystyki. Armatorzy domagają się jednak regulacji żeglugi w tym rejonie - GospodarkaMorska.pl

PMK

10.03.2017 Źródło: własne

Arktyka staje się coraz ważniejsza na turystycznej mapie świata. Co za tym idzie, więcej dużych wycieczkowców wypływa na rejs w tych rejonach. Część branży chce ukrócenia tych praktyk, by uniknąć katastrof na skalę Tytanica i zanieczyszczenia środowiska naturalnego.

Kraje arktyczne powinny wprowadzić limit wielkości jednostek, które pływają po ich wodach, a także wprowadzić do nich zakaz używania paliw ciężkich. Takie opinie pojawiły się w części branży, po tym jak pierwszy luksusowy wycieczkowiec (Crystal Serenity) bezpiecznie pokonał trasę arktyczną.

Szlak łączący Atlantyk z Pacyfikiem przez Arktykę był kiedyś pokryty górami lodowymi, więc nikt nie miał odwagi żeglować w tym rejonie. Wraz z postępującym globalnym ociepleniem trasa stała się jednak coraz łatwiejsza dla statków.

Dla armatorów wycieczkowców pływanie po Arktyce to dobry biznes. Crystal Serenity za bilet każdego z 1,7 tys. pasażerów dostał 19,755 dolarów. Statek płynął trasą, którą wiek temu pokonał Norweg Roald Amundsen: z Anchorage na Alasce do Nowego Jorku. Rejs potrwał ponad miesiąc, od 15 sierpnia do 16 września. W 2017 roku Crystal Cruises zamierza ponownie w ofercie zamieścić ten rejs.

Dwóch armatorów wyraziło zaniepokojenie, że rejs Crystal Serenity może zapoczątkować nowy trend na organizowanie wycieczek w tym rejonie. Martwi ich niewystarczające bezpieczeństwo, zagrożenie dla środowiska i wpływ na mniejsze społeczności zamieszkujące teren arktyczny.

- Szlak arktyczny to tysiące mil morskich bez żadnego przystanku. Potrzeba jest nowych regulacji, zanim sprawa wymknie się spod kontroli – twierdzi Tero Vauraste, prezes Arctia, armatora specjalizującego się w lodołamaczach. - Jeżeli w tym rejonie statek wpadnie z kłopoty, nie może liczyć na dużą pomoc, ze względu na słabą infrastrukturę – dodaje.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.