mk
"Bullwinkle" była najwyższą na świecie wieżą wiertniczą. Mierzy 412,1 m długości. Do jej budowy użyto 10 razy więcej stali niż do Wieży Eiffla. Waży ponad 50 tys. ton. Sama jej budowa zajęła 2,5 roku.
Do jej transportu trzeba było zbudować specjalną barkę, która była wówczas największa na świecie. Wieża była holowana w jednym kawałku, 332 mil morskich do jej ostatecznej lokalizacji.
Platforma została zainstalowana w 1988 roku przez firmę Shell w Zatoce Meksykańskiej i była uważana za jeden z najbardziej niezwykłych wyczynów inżynierii 20. wieku.
Realizacja całego projektu trwała ponad 5 lat i pochłonęła 500 mln dol.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych