• <
PZT_1100x200_gif_2020

PŻM rezygnuje z części zamówionych jednostek?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PŻM rezygnuje z części zamówionych jednostek?
PŻM rezygnuje z części zamówionych jednostek? - GospodarkaMorska.pl

mk

08.01.2017 Źródło: własne

Jeszcze w wakacje PŻM zawarła porozumienie ze stoczniami, w których miała zamówionych w sumie 18 nowych jednostek w ramach programu wymiany floty. Na razie odebrała dwa, Armię Krajową i Legiony Polskie, przyjmowanie kolejnych jednostek przesunięto. Być może z części szczeciński armator w ogóle zrezygnuje. Nieoficjalnie mówi się o 5 statkach.

Tymczasowy dyrektor PŻM Piotr Cichocki mówi, że prowadzone są analizy ekonomiczne nad opłacalnością budowy kolejnych jednostek. - Pytanie o inwestycje jest podstawowym, które przede mną stoi – powiedział w Radio Szczecin Cichocki.

Polska Żegluga Morska posiada 56 statków o łącznej nośności 2,2 mln DWT.

Są to masowce w grupach: Handy-size /od 16 600 DWT do 41 200 DWT/ oraz Panamaxów /73 500 DWT do 82 000 DWT/. Poza masowcami PŻM posiada 2 siarkowce /jeden z nich m/t „Aurora” w zarządzie/ a także promy m/f „Polonia”, m/f „Gryf”, m/f „Wolin”, m/f „Skania” zarządzane przez peżetemowską spółkę Unity Line.

W 2009 roku do eksploatacji weszło 5 masowców o nośności 37 700 DWT ze stoczni Xingang: „Mazowsze”, „Orawa”, „Kurpie”, „Kociewie”, "Polesie".

W 2010 roku dostarczono 8 statków, w tym: trzy post-panamaxy ze stoczni New Times Shipyard o nośności 80.000 DWT ("Giewont", "Jawor", "Ornak"), cztery  "jeziorowce" ze stoczni Mingde o nośności 30.000 DWT ("Miedwie", "Drawsko", "Resko", "Wicko") i statek z serii 37.700 DWT ze stoczni Xingang - m/s "Wadowice II".

W 2011 roku flota PŻM powiększyła się o następujące statki: m/s "Rysy" (80.000 DWT), m/s "Juno" (30.000 DWT), m/s "Lubie" (30.000 DWT), m/s "Regalica" (16.900 DWT).

W 2012 roku weszły: m/s "Solina", m/s "Narew", m/s "Raba", m/s "Olza", m/s "Prosna", m/s "San", m/s "Skawa", m/s "Ina", m/s "Szczecin", m/s "Mamry", m/s "Koszalin", m/s "Gdynia" oraz m/s "Puck".

W 2013 do eksploatacji weszły kamsarmaxy: Karpaty oraz Sudety, Beskidy oraz Tatry. Niedawno do floty dołączyły wspomniane wcześniej Armia Krajowa i Legiony Polskie.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33686,00 $ tona 1,78% 11 maj
 Cynk 3004,00 $ tona -1,09% 11 maj
 Aluminium 2549,00 $ tona -0,62% 11 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.