Poduszkowiec patrolowo-ratowniczy PRC-650, najnowszy projekt inżynierów z |Instytutu Lotnictwa Łukasiewicz, przeszedł kolejne testy – przepłynął Wisłą z Krakowa do Góry Kalwarii. Nadzór nad jednostką sprawuje PRS.
Poduszkowiec PRC-650, powstający pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków, został zaprojektowany z myślą o zastosowaniach w służbach mundurowych. Jednostka jest przystosowana do pracy szczególnie w warunkach zimowych i na płytkich akwenach. Na pokładzie mieści się 7 do 9 osób. W trakcie akcji ratunkowej możliwe jest ułożenie poszkodowanego na desce ortopedycznej wzdłuż kabiny.
Instytut Lotnictwa Łukasiewicz poinformował, że podczas ostatnich testów PRC-650 miał do pokonania trasę długodystansową z Krakowa do Góry Kalwarii po Wiśle. W ciągu 2 dni poduszkowiec pokonał ponad 400 km. Po drodze jednostka musiała ominąć śluzę Przewóz w Krakowie (przelatując lądem), zeskoki z progów spiętrzających w elektrowniach Połaniec i Kozienice, a także wydmy, kamienie i wystające z rzeki konary. PRC-650 bezpiecznie dotarł do celu.
PRS oprócz działalności w branży okrętowej, prowadzi nadzory w dziedzinie budownictwa przemysłowego na lądzie i wodzie oraz certyfikuje systemy zarządzania, osoby i wyroby. Prowadzi własne badania naukowe w dziedzinie bezpieczeństwa statków i bierze udział w pracach międzynarodowych zespołów badawczych, m.in. w ramach IACS i programach unijnych, a także organizuje seminaria i profesjonalne szkolenia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów