Poduszkowiec patrolowo-ratowniczy PRC-650, najnowszy projekt inżynierów z |Instytutu Lotnictwa Łukasiewicz, przeszedł kolejne testy – przepłynął Wisłą z Krakowa do Góry Kalwarii. Nadzór nad jednostką sprawuje PRS.
Poduszkowiec PRC-650, powstający pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków, został zaprojektowany z myślą o zastosowaniach w służbach mundurowych. Jednostka jest przystosowana do pracy szczególnie w warunkach zimowych i na płytkich akwenach. Na pokładzie mieści się 7 do 9 osób. W trakcie akcji ratunkowej możliwe jest ułożenie poszkodowanego na desce ortopedycznej wzdłuż kabiny.
Instytut Lotnictwa Łukasiewicz poinformował, że podczas ostatnich testów PRC-650 miał do pokonania trasę długodystansową z Krakowa do Góry Kalwarii po Wiśle. W ciągu 2 dni poduszkowiec pokonał ponad 400 km. Po drodze jednostka musiała ominąć śluzę Przewóz w Krakowie (przelatując lądem), zeskoki z progów spiętrzających w elektrowniach Połaniec i Kozienice, a także wydmy, kamienie i wystające z rzeki konary. PRC-650 bezpiecznie dotarł do celu.
PRS oprócz działalności w branży okrętowej, prowadzi nadzory w dziedzinie budownictwa przemysłowego na lądzie i wodzie oraz certyfikuje systemy zarządzania, osoby i wyroby. Prowadzi własne badania naukowe w dziedzinie bezpieczeństwa statków i bierze udział w pracach międzynarodowych zespołów badawczych, m.in. w ramach IACS i programach unijnych, a także organizuje seminaria i profesjonalne szkolenia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza