Polska Żegluga Bałtycka potwierdziła, że prom Baltivia znalazł nabywcę.
Wybudowany w 1981 roku prom Baltivia, najstarsza jednostka we flocie Polferries, została sprzedana do Gruzji. 147-metrowy statek będzie kontynuował rejsy, ale po Morzu Czarnym.
Sprzedaż promu Baltivia jest częścią zmian we flocie Polferries. W ostatnich tygodniach dołączył do niej najnowszy statek Varsovia. Utrzymywanie na trasie 43-letniej Baltivii, posiadającej tylko 1,5 km linii ładunkowej, byłoby nierentowne. W ostatnich latach prom pływał na trasie Świnoujście – Ystad. Mógł zabrać jednorazowo 75 ciężarówek z naczepami i 30 aut osobowych oraz 250 pasażerów. Dla porównania, wprowadzona w jego miejsce Varsovia ma 216 metrów długości i dwa razy dłuższą linię ładunkową, na której zmieści do 140 ciężarówek oraz 200 aut osobowych, a także 920 pasażerów.
Jak informowaliśmy wcześniej, załoga Baltivii znalazła zatrudnienie na Varsovii.
Baltivia natomiast popłynie na Morze Czarne. Jej nowym właścicielem został armator z Gruzji, nie ujawniono jednak szczegółów. Obecnie jednostka przechodzi na jego potrzeby niewielkie prace w gdyńskiej stoczni Nauta.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii