Nouris El Bahr Ferries, nowy algierski przewoźnik, ogłosił połączenie promowe pomiędzy Algierią a Francją. Jak się okazało, transport będzie odbywał się na pokładzie promu Cracovia.
Nouris El Bahr Ferries poinformował o uruchomieniu linii między Marsylią a Béjaïa oraz zawarł umowy z portami w Algierze i Oranie. W planach ma również obsługę portu w Alicante. Firma podpisała umowę na wyczarterowanie promu Cracovia, jak jednak możemy zauważyć na stronie Vesselfinder, prom nadal znajduje się w Polsce i oczekuje na finalizację transakcji.
Portal Derniereactu.com podaje, że Ayoub El Amri, dyrektor handlowy Nouris El Bahr, odniósł się do sytuacji mówiąc, że firma napotkała przeszkody administracyjne w wyniku których opóźniono uruchomienie działalności, której rozpoczęcie planowano przed latem.
— Nouris El Bahr nie powstała po to, by skorzystać z letniego boomu, lecz by ustanowić trwałą działalność — komentuje Ayoub El Amri.
Na ten moment prom Cracovia jest jedynym statkiem, którym dysponuje Nouris El Bahr Ferries. Rozpoczęcie pierwszych rejsów promem między Béjaïa a Marsylią jest planowane na 23 sierpnia. Na stronie internetowej firmy nie ma jednak otwartej rezerwacji. Przewoźnik zapewnia jednak, że całość ruszy już w sierpniu.
— Dzięki naszemu promowi Cracovia jesteśmy gotowi oferować wyjątkowe usługi transportowe na Morzu Śródziemnym. Naszą misją jest przekształcenie branży morskiej w Algierii i podniesienie jej na zupełnie inny poziom, czyniąc każdą podróż ekscytującą i niezapomnianą — można przeczytać na Facebooku Nouris El Bahr Ferries.
Pojawienie się nowego przewoźnika zmieni dynamikę algierskiego rynku, który jak na razie jest kompletnie zdominowany przez Algérie Ferries.
Prom Cracovia ma 180 m długości, 24,40 m szerokości i 6,5 m zanurzenia. Długość linii ładunkowej to 2 196 m (64 samochody osobowe oraz ok. 98 samochodów ciężarowych długich + 26 samochodów ciężarowych krótkich). Maksymalna prędkość promu to 16,7 węzła. Na pokład może zabrać 650 pasażerów. Prom został zbudowany w 2002 r., a do Polferries trafił w kwietniu 2017 roku. Wtedy jednostka została poddana modernizacji w szczecińskiej stoczni, podczas której została wykonana kafeteria i kawiarnia w części dziobowej. W trakcie modernizacji został pomalowany także dziób promu. Kolorowa grafika przedstawiająca wieloryba ma 900 m kw. Graffiti ma odniesienie do nazwy promu - autor inspirował się witrażami Stanisława Wyspiańskiego.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Łączy on Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Po czarterze Cracovii na linii Świnoujście-Ystad pozostaną jedynie dwa promy. Oprócz Cracovii z trasy wycofano prom Baltivia. Jak nieoficjalnie wiadomo zainteresowane strony finiszują właśnie transakcje zakupu tej jednostki. Jednym z promów, który pozostanie na trasie, jest zupełnie nowy statek, który swoją inaugurację odbył 27 lipca br. Mowa tutaj o Varsovii, obecnie największym promie, jaki znalazł się we flocie Polferries.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej