Kapitanowi drobnicowca Ruslana, który zboczył z kursu i omal nie osiadł na mieliźnie w okolicy Gdańska, grozi kara finansowa i więzienie.
W sobotę rano rosyjski drobnicowiec Ruslana o mały włos nie wszedł na mieliznę w okolicy Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku. Informowaliśmy o wydarzeniu w weekend. Po tym, jak statek w ostatniej chwili zawrócił i polskie służby weszły na jego pokład okazało się, że kapitan i część załogi jest pod wpływem alkoholu – kapitan miał prawie promil alkoholu w wydychanym powietrzu, zaś dwóch oficerów około 1,5 promila.
Obecnie sprawą zajmują się Straż Graniczna i Urząd Morski. Drobnicowiec został zatrzymany w Gdańsku, który miał być jego portem docelowym w rejsie z Kłajpedy. Wkrótce jednak prowadzenie sprawy przejmie polska policja. Kapitan statku prawdopodobnie usłyszy zarzuty pełnienia obowiązków pod wpływem alkoholu. Grozi mu nawet do 100 tys. złotych grzywny oraz do 2 lat więzienia.
Drobnicowiec Ruslana został zatrzymany w Gdańsku, jednak – jak informuje Radio Gdańsk – nie tylko z powodu incydentu. Armator, którym jest firma Transflot z Petersburga, zapewnił, że wymieni na jednostce załogę, żeby mogła wyruszyć w dalszą drogę, przybijając także do portu w Gdańsku zgodnie z planem. Stwierdzono jednak, że jednostka jest w złym stanie technicznym. Dlatego też statek będzie poddany ponownej inspekcji. Jak zapewnia Magdalena Kierzkowska z Urzędu Morskiego w Gdyni, jeśli zakończy się ona pozytywnym wynikiem, jednostka zostanie zwolniona i dostanie pozwolenie na dalsza żeglugę. Termin przeprowadzenia dodatkowej kontroli jest po części uzależniony od armatora, który musi zgłosić gotowość swojego statku do jej przeprowadzenia.
– Na chwilę obecną takie zgłoszenie do nas jeszcze nie wpłynęło – mówi Kierzkowska.
Statek Ruslana to drobnicowiec zbudowany w 2007 roku. Mierzy 120 metrów długości i 15 metrów szerokości. Jego nośność to 7697 ton.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów