Już w najbliższy piątek odbędzie się otwarte dla publiczności wodowanie statku rybackiego na historycznych terenach stoczniowych, obecnie należących do Karstensen Shipyard Poland.
W piątek 20 października w Gdańsku będzie miała miejsce specjalna stoczniowa uroczystość – wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland statku rybackiego Hákon o numerze budowy 28/475. O ile wodowanie samo w sobie jest ważnym wydarzeniem, to to konkretnie będzie miało szczególny charakter. Będzie to bowiem efektowne wodowanie przy użyciu pochylni wzdłużnej na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej, którym Karstensen przywraca ich produkcyjną funkcję. Dlatego też wodowanie będzie otwarte dla publiczności.
Operacja zaplanowana jest na godzinę 14:00, ale brama stoczni będzie otwarta dla odwiedzających od godziny 13:00.
Przypomnijmy: Karstensen Shipyard Poland przez ostatnie lata produkował nowoczesne statki rybackie w zakładzie produkcyjnym przy Nabrzeżu Indyjskim w Gdyni. Firma odczuwała jednak potrzebę rozwoju. W zeszłym roku udało jej się zakupić teren stoczniowy wraz ze znajdującą się na nim infrastrukturą w Gdańsku. Jest to jednocześnie jeden z najbardziej charakterystycznych terenów w mieście, to na nim znajduje się siedem zielonych dźwigów Kone, które od dekad są jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli miasta oraz hala z napisem „Stocznia Gdańska”. Przeprowadzka z Gdyni do Gdańska została już w całości ukończona, a jeszcze w maju tego roku na gdańskich terenach Karstensena zwodowano pierwszą jednostkę – statek Polarbris został zwodowany poprzez zalanie doku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów