Stocznia Szczecińska Wulkan realizuje obecnie projekt budowy patrolowca we współpracy z firmą G+K Steelcon. Nowy statek będzie mierzył 64 m długości.
Kadłub powstaje na zamówienie niemieckiej Stoczni Fassmer, uznanego na międzynarodowym rynku dostawcy nowoczesnych statków specjalistycznych.
Prace nad montażem kadłuba patrolowca mają się planowo zakończyć w czerwcu 2023 r.
Fot. Stocznia Wulkan
Podpisanie kontraktu nastąpiło pod koniec 2022 roku, natomiast położenie stępki miało miejsce 8 marca 2023 roku w hali produkcyjnej Stoczni Szczecińskiej Wulkan. W uroczystości brały udział wszystkie zaangażowane w projekt Strony.
Po zakończeniu konstrukcji statek będzie mógł spełniać właściwe sobie funkcje, w tym zadania patrolowe, monitorowanie morskiej granicy oraz wsparcie w operacjach ratowniczych.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries