W piątek, 12 maja w Świnoujściu zostanie podniesiona bandera na jednym z dwóch nowych holowników Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym Fairplay-90 jest Szczecin, a jednostka będzie wykorzystywana głównie do obsługi portu w Świnoujściu.
Holownik, wraz z siostrzaną jednostką, został zbudowany w holenderskiej stoczni Damen w Wietnamie. Po odbiorze obu statków, który miał miejsce na początku kwietnia w Rotterdamie, w minioną sobotę 6 maja, podczas święta Portu Hamburg, otrzymały one imiona Fairplay-90 oraz Fairplay-91.
Przywitanie holownika Fairplay-90 i włącznie go do floty Fairplay Towage Polska odbędzie się na nabrzeżu Władysława IV o godzinie 12:00. Fairplay-91 został czasowo wyczarterowany do prac w portach zachodnioeuropejskich.
Holownik Fairplay-90 to projekt stoczni DAMEN typu RSD2513, spełniający aktualne, najwyższe wymagania ochrony środowiska (IMO Tier III). Dysponuje mocą 5050kW i uciągiem na palu ponad 80 ton. Dzięki kompaktowym wymiarom oraz nowatorską podwójną płetwą podkadłubową - Damen Twin Fin Skeg®, charakteryzuje się znakomitymi możliwościami manewrowymi. Będzie to pierwszy tego typu holownik na stałe stacjonujący w portach polskich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów