• <
nauta_2024

MSR "Gryfia" szuka nabywców na doko-pontony, barkę i holownik

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki MSR "Gryfia" szuka nabywców na doko-pontony, barkę i holownik

Partnerzy portalu

morska stocznia remontowa gryfia
Doko-ponton SSR-3, fot. MSR "Gryfia"

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” szuka nabywców na kolejne elementy wyposażenia. Tym razem ogłoszone zostały przetargi na sprzedaż zespołu dwóch doko-pontonów i podnośnika, holownika oraz barki.

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” ogłosiła kolejne przetargi, w ramach których można nabyć prawo własności kolejnych stoczniowych obiektów i ruchomości.

W ramach jednego z nich wystawiony na sprzedaż jest ponton PN-SSR-7. Cena wywoławcza wynosi 250 tys. zł. Ponton o wymiarach 34,46 x 16,15 x 2,91 m został zbudowany w 1979 roku i nie posiada ważnego przeglądu klasowego. Według udostępnionych przez stocznię danych nośność pontonu to 500 ton.


Stocznia rozpisała także kolejny przetarg na sprzedaż holownika Pyton. Aktualna cena wywoławcza za jednostkę wynosi 300 tys. zł, podczas gdy w grudniu 2021 roku było to 110 tys. dolarów. Pyton to holownik z 1973 roku o długości 29,30 m i nośności 46 ton. Jest zasilany dwoma silnikami spalinowymi. Pyton jest zarejestrowany w PRS, ale zarówno jego świadectwo klasy jak i karta bezpieczeństwa wygasły w marcu 2021 roku.


Kolejne ogłoszenie dotyczy zespołu obiektów, w skład którego wchodzą doko-ponton PN-SSR-1, doko-ponton PN-SSR-3 oraz podnośnik SSR-1. Cena wywoławcza za całość to 1 100 00 dolarów amerykańskich. Każdy z obiektów ma jednak także własną cenę wywoławczą – doko-ponton PN-SSR-1 300 tys. dolarów, doko-ponton PN-SSR-3 380 tys. dolarów zaś podnośnik SSR-1 420 tys. dolarów.

PS-SSR-1 to pływający ponton skrzyniowy o ażurowych basztach wykonanych z kształtowników. Nie posiada napędu, udźwigowienia ani zasilania, za to jest przeznaczony do pracy z podnośnikiem. Jego długość to 91,40 m, zaś szerokość 19,40. Nośność jednostki to 1460 ton. Został zbudowany w 1966 roku. Jest zarejestrowany w PRS, ale nie posiada ważnego świadectwa klasy, ponieważ wygasło w 2020 roku i nie zostało odnowione.

Podobne wymiary i parametry posiada drugi doko-ponton wystawiony na sprzedaż – PN-SSR-3. Jest rok młodszy, został zbudowany w 1967 roku, a jego świadectwo klasowe wygasło w zeszłym roku.

Z kolei podnośnik SSR-1 mierzy 74 metry długości i 27 metrów szerokości i został zbudowany w 1966 roku. Ma nośność 1700 ton. W przeciwieństwie do doko-pontonów posiada ważne 29 kwietnia 2024 roku świadectwo klasy, nie posiada jednak ważnej karty bezpieczeństwa.

Stocznia chce także sprzedać barkę BA-MSR-5. Jej cena wywoławcza to 45 tys. zł. Według zamieszczonego opisu jest to „barka konserwator zbiornikowa” o długości 16 metrów i szerokości 5,5 metra, zarejestrowana po raz pierwszy w 1983 roku. Jej karta bezpieczeństwa wygasa w październiku.



Oferty w przetargach można składać do 15 maja do godziny 11 w siedzibie Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” lub elektronicznie na adres przetargi@msrgryfia.pl. Otwarcie ofert nastąpi godzinę później. Wszystkie informacje na temat postępowań dostępne są w zakładce „Przetargi” na portalu Gospodarka Morska.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.