Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” szuka nabywców na kolejne elementy wyposażenia. Tym razem ogłoszone zostały przetargi na sprzedaż zespołu dwóch doko-pontonów i podnośnika, holownika oraz barki.
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” ogłosiła kolejne przetargi, w ramach których można nabyć prawo własności kolejnych stoczniowych obiektów i ruchomości.
W ramach jednego z nich wystawiony na sprzedaż jest ponton PN-SSR-7. Cena wywoławcza wynosi 250 tys. zł. Ponton o wymiarach 34,46 x 16,15 x 2,91 m został zbudowany w 1979 roku i nie posiada ważnego przeglądu klasowego. Według udostępnionych przez stocznię danych nośność pontonu to 500 ton.
Stocznia rozpisała także kolejny przetarg na sprzedaż holownika
Pyton. Aktualna cena wywoławcza za jednostkę wynosi 300 tys. zł, podczas
gdy w grudniu 2021 roku było to 110 tys. dolarów. Pyton to holownik z
1973 roku o długości 29,30 m i nośności 46 ton. Jest zasilany dwoma
silnikami spalinowymi. Pyton jest zarejestrowany w PRS, ale zarówno jego
świadectwo klasy jak i karta bezpieczeństwa wygasły w marcu 2021 roku.
Kolejne ogłoszenie dotyczy zespołu obiektów, w skład którego wchodzą doko-ponton PN-SSR-1, doko-ponton PN-SSR-3 oraz podnośnik SSR-1. Cena wywoławcza za całość to 1 100 00 dolarów amerykańskich. Każdy z obiektów ma jednak także własną cenę wywoławczą – doko-ponton PN-SSR-1 300 tys. dolarów, doko-ponton PN-SSR-3 380 tys. dolarów zaś podnośnik SSR-1 420 tys. dolarów.
PS-SSR-1 to pływający ponton skrzyniowy o ażurowych
basztach wykonanych z kształtowników. Nie posiada napędu, udźwigowienia
ani zasilania, za to jest przeznaczony do pracy z podnośnikiem. Jego
długość to 91,40 m, zaś szerokość 19,40. Nośność jednostki to 1460 ton.
Został zbudowany w 1966 roku. Jest zarejestrowany w PRS, ale nie posiada
ważnego świadectwa klasy, ponieważ wygasło w 2020 roku i nie zostało
odnowione.
Podobne wymiary i parametry posiada drugi doko-ponton
wystawiony na sprzedaż – PN-SSR-3. Jest rok młodszy, został zbudowany w
1967 roku, a jego świadectwo klasowe wygasło w zeszłym roku.
Z
kolei podnośnik SSR-1 mierzy 74 metry długości i 27 metrów szerokości i
został zbudowany w 1966 roku. Ma nośność 1700 ton. W przeciwieństwie do
doko-pontonów posiada ważne 29 kwietnia 2024 roku świadectwo klasy, nie
posiada jednak ważnej karty bezpieczeństwa.
Stocznia chce także
sprzedać barkę BA-MSR-5. Jej cena wywoławcza to 45 tys. zł. Według
zamieszczonego opisu jest to „barka konserwator zbiornikowa” o długości
16 metrów i szerokości 5,5 metra, zarejestrowana po raz pierwszy w 1983
roku. Jej karta bezpieczeństwa wygasa w październiku.
Oferty w
przetargach można składać do 15 maja do godziny 11 w siedzibie Morskiej
Stoczni Remontowej „Gryfia” lub elektronicznie na adres
przetargi@msrgryfia.pl. Otwarcie ofert nastąpi godzinę później.
Wszystkie informacje na temat postępowań dostępne są w zakładce
„Przetargi” na portalu Gospodarka Morska.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza