Kolejny raz zespół NGLMachining bierze udział w pracach prowadzonych na terenie rafinerii Lotos w ramach postoju remontowego 2022. To jednocześnie kontynuacja remontu rozpoczętego jeszcze w 2021 roku. Aktualnie realizowany, drugi etapu remontu, objął 50 z 65 instalacji: w tym 1000 aparatów, 1700 rurociągów, 5300 urządzeń automatyki i 750 urządzeń elektrycznych.
Wszystkie z zaplanowanych prac remontowych, realizowane są przy wsparciu zespołu specjalistów z firmy NGLMachining Sp.j., świadczących usługi z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem (in-situ machining).
Współpracując z głównymi wykonawcami remontu tj: Naftoremont-Naftobudowa, Mostostal Pomorze, ZRE Katowice, KB Pomorze, Lotos Serwis, Erbud, pracownicy spółki wykonują obróbkę regeneracyjną uszkodzonych przylg oraz połączeń kołnierzowych. Na czas remontu, do pracy na terenie rafinerii zostało wydelegowanych 5 zespołów wykonawczych, posiadających zdolność obróbki do 15 przylg na zmianę.
Ze względu na krótkie terminy wykonawcze, do obróbki typowane są głównie przylgi z ewidentnymi uszkodzeniami powierzchni uszczelniających. Jak jednak pokazuje doświadczenie pracowników zajmujących się obróbką, uzyskane na poprzednich remontach, każdorazowe przetoczenie przylg na połączeniach kołnierzowych, nawet jeżeli nie noszą one śladów zużycia czy też uszkodzenia, daje większą gwarancję na uzyskanie 100% szczelności. Tym bardziej, że do ponownego skręceniu każdego z połączeń, za każdym razem wykorzystywane są nowe uszczelki.
- Coraz częściej przyjmujemy do realizacji zlecenia polegające na profilaktycznym przetoczeniu przylg na wszystkich połączeniach kołnierzowych, w tym przylg na ścianach sitowych, komorach nawrotnych, głowicach oraz dennicach. Co ciekawe, jeszcze do niedawna większość tych elementów było obrabianych na maszynach stacjonarnych…dziś mamy jednak możliwość ich obróbki na miejscu - mówi Rafał Bogusz, jeden z właścicieli NGLMachining.
- Jesteśmy świeżo po zakupie przenośnych tokarek montowanych na obrabianym elemencie, na jego zewnętrznej średnicy (THE H&S TOOL SPEED FACER™,). Uzyskując możliwość obróbki elementów od zera do wymaganej średnicy, bez potrzeby ich wywożenia za obręb remontowanej instalacji, stwarzamy nowe możliwości remontowe, z których coraz częściej korzystają nasi zleceniodawcy - uzupełnia.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth