Kolejny raz zespół NGLMachining bierze udział w pracach prowadzonych na terenie rafinerii Lotos w ramach postoju remontowego 2022. To jednocześnie kontynuacja remontu rozpoczętego jeszcze w 2021 roku. Aktualnie realizowany, drugi etapu remontu, objął 50 z 65 instalacji: w tym 1000 aparatów, 1700 rurociągów, 5300 urządzeń automatyki i 750 urządzeń elektrycznych.
Wszystkie z zaplanowanych prac remontowych, realizowane są przy wsparciu zespołu specjalistów z firmy NGLMachining Sp.j., świadczących usługi z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem (in-situ machining).
Współpracując z głównymi wykonawcami remontu tj: Naftoremont-Naftobudowa, Mostostal Pomorze, ZRE Katowice, KB Pomorze, Lotos Serwis, Erbud, pracownicy spółki wykonują obróbkę regeneracyjną uszkodzonych przylg oraz połączeń kołnierzowych. Na czas remontu, do pracy na terenie rafinerii zostało wydelegowanych 5 zespołów wykonawczych, posiadających zdolność obróbki do 15 przylg na zmianę.
Ze względu na krótkie terminy wykonawcze, do obróbki typowane są głównie przylgi z ewidentnymi uszkodzeniami powierzchni uszczelniających. Jak jednak pokazuje doświadczenie pracowników zajmujących się obróbką, uzyskane na poprzednich remontach, każdorazowe przetoczenie przylg na połączeniach kołnierzowych, nawet jeżeli nie noszą one śladów zużycia czy też uszkodzenia, daje większą gwarancję na uzyskanie 100% szczelności. Tym bardziej, że do ponownego skręceniu każdego z połączeń, za każdym razem wykorzystywane są nowe uszczelki.
- Coraz częściej przyjmujemy do realizacji zlecenia polegające na profilaktycznym przetoczeniu przylg na wszystkich połączeniach kołnierzowych, w tym przylg na ścianach sitowych, komorach nawrotnych, głowicach oraz dennicach. Co ciekawe, jeszcze do niedawna większość tych elementów było obrabianych na maszynach stacjonarnych…dziś mamy jednak możliwość ich obróbki na miejscu - mówi Rafał Bogusz, jeden z właścicieli NGLMachining.
- Jesteśmy świeżo po zakupie przenośnych tokarek montowanych na obrabianym elemencie, na jego zewnętrznej średnicy (THE H&S TOOL SPEED FACER™,). Uzyskując możliwość obróbki elementów od zera do wymaganej średnicy, bez potrzeby ich wywożenia za obręb remontowanej instalacji, stwarzamy nowe możliwości remontowe, z których coraz częściej korzystają nasi zleceniodawcy - uzupełnia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów