• <
kongsberg_mega_2020

Perspektywy globalnej żeglugi wciąż negatywne

Strona główna Stocznie, offshore Perspektywy globalnej żeglugi wciąż negatywne
Perspektywy globalnej żeglugi wciąż negatywne - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

sons/Offshore Energy

09.07.2020

Według nowego raportu Moody's perspektywy dla globalnego sektora żeglugi na nadchodzące 12–18 miesięcy pozostają negatywne.

Kluczowym czynnikiem negatywnych prognoz jest kombinacja oczekiwań, że globalna gospodarka skurczy się w 2020 r. z powodu skutków pandemii, a droga do ożywienia będzie długa i wyboista.

Perspektywy dla sektora są negatywne od marca 2020 r.

Moody's spodziewa się, że globalna gospodarka skurczy się w tym roku o około 11,9 procent z powodu spadku popytu i inwestycji, spowodowanego przez koronawirusa, a także zakłóceń łańcucha dostaw spowodowanych blokadami. Dalsze ograniczenia w przepływie osób, a także niektórych towarów, również źle wróżyły perspektywom globalnego przemysłu żeglugowego.

Agencja ratingowa uważa, że ​​pandemia skomplikuje i może opóźnić negocjacje handlowe „fazy drugiej” między USA a Chinami oraz negocjacje między Wielką Brytanią a UE i USA i UE.

„Oczekujemy teraz, że łączna EBITDA ocenianych firm żeglugowych spadnie o około 16% -18% w 2020 r., prawie dwukrotnie przekraczając naszą poprzednią prognozę spadku o około 6% -10%” - powiedziała Maria Maslovsky, wiceprezes - starszy analityk .

Perspektywy w segmencie wysyłek suchych ładunków masowych i kontenerowych pozostają negatywne, a podaż prawdopodobnie znacznie przekroczy popyt.

Perspektywy dla segmentu cystern są jednak stabilne, dzięki tymczasowej dyslokacji na rynku ropy naftowej, z wysokim popytem na pływające magazyny, co podnosi stawki cystern.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na ożywienie jest nadmierna podaż statków, przekraczająca popyt w kluczowych segmentach żeglugi, która prawdopodobnie wzrośnie do 2021 r.

Co więcej, nastąpiło przesunięcie w kierunku bardziej regionalnych łańcuchów dostaw i krajowej produkcji niektórych rodzajów towarów, co według Moody's doprowadziłoby do rekonfiguracji wielu tras wysyłki, chociaż ostateczny wpływ na tonokilometry, kluczowy czynnik przychodu, jest niepewny w tym momencie. „Kryzys odsłonił również słabości zarządzania łańcuchem dostaw na czas i może skłonić firmy do rozważenia przesunięcia łańcuchów dostaw bliżej rynków końcowych - komentuje Moody's.

Oczekuje się, że popyt konsumpcyjny poprawi się w drugiej połowie roku.

Agencja ratingowa oświadczyła, że ​​perspektywy będą stabilne dopiero wtedy, gdyz arówno nadwyżka statków zmniejszy się tak znacząco, że wzrost podaży żeglugi nie przekroczy wzrostu popytu o więcej niż 2%, a łączny wzrost EBITDA w ujęciu rocznym wbędzie oscylował między - 5% i + 10%.

Aby skorygować perspektywy na pozytywne, łączny wzrost EBITDA rok do roku musiałby przekroczyć 10%, a nadwyżka statków musiałaby zostać zmniejszona.

 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.