Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, a także wychodząc naprzeciw wymaganiom IMO, PRS opracował poradnik skupiający wytyczne dot. cyberbezpieczeństwa dla właścicieli statków. Mając na uwadze, że światowy handel aż w 90% opiera się na transporcie morskim, to każdy cyberatak może kosztować przedsiębiorców żeglugowych wiele milionów dolarów, a w niektórych przypadkach nawet zrujnować krajową gospodarkę.
Duże ilości towarów przeładowywane w portach morskich także są potencjalnym miejscem ataków cyberprzestępców. Ich działania mogą skutecznie zaburzyć funkcjonowanie regionalnego i narodowego łańcucha dostaw. Stosowanie proporcjonalnych zabezpieczeń i rozwiązań pomoże zapobiec występowaniu nieoczekiwanych, niebezpiecznych sytuacji.
Pełna treść poradnika dedykowana branży żeglugowej dostępna jest tutaj.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi