Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, a także wychodząc naprzeciw wymaganiom IMO, PRS opracował poradnik skupiający wytyczne dot. cyberbezpieczeństwa dla właścicieli statków. Mając na uwadze, że światowy handel aż w 90% opiera się na transporcie morskim, to każdy cyberatak może kosztować przedsiębiorców żeglugowych wiele milionów dolarów, a w niektórych przypadkach nawet zrujnować krajową gospodarkę.
Duże ilości towarów przeładowywane w portach morskich także są potencjalnym miejscem ataków cyberprzestępców. Ich działania mogą skutecznie zaburzyć funkcjonowanie regionalnego i narodowego łańcucha dostaw. Stosowanie proporcjonalnych zabezpieczeń i rozwiązań pomoże zapobiec występowaniu nieoczekiwanych, niebezpiecznych sytuacji.
Pełna treść poradnika dedykowana branży żeglugowej dostępna jest tutaj.
Rozliczenia marynarzy: Chiny, od 2024 roku zmiana umowy podatkowej
Raportowanie ESG: diabeł tkwi w szczegółach - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
MRiRW: potrzebne są zrównoważone działania dotyczące Morza Bałtyckiego
Czarter na podróż – okres ładowania (laytime)
OZE: Strategia czy jej brak w zakresie cyberbezpieczeństwa RP na morzu?
Najważniejsze terminy dla marynarza z perspektywy prawa podatkowego