Firma analityczna Kpler, specjalizująca się w usługach śledzenia towaru, zakupiła dwie popularne platformy AIS: MarineTraffic i FleetMon.
MarineTraffic i FleetMon to jedne z najpopularniejszych platform internetowych oferujących możliwość śledzenia pozycji statków na podstawie sygnału AIS oraz dostęp do baz danych dotyczących jednostek pływających i żeglugi. Obie platformy właśnie zyskały nowego właściciela – firmę Kpler, która zakupując serwisy rozszerzyła swoje portfolio.
Śledzenie pozycji jednostek pływających za pomocą AIS jest popularną usługą nie tylko pośród shipspotterów, ale przede wszystkim pomiędzy handlowcami i logistykami, którzy wykorzystują dane w biznesie. Dotychczas firmy takie jak Kpler, zajmujące się między innymi śledzeniem towaru podczas transportu, wykorzystywały pakiety danych zakupionych od właścicieli komercyjnych serwisów, właśnie takich, jak FleetMon i MarineTraffic. Kupując oba serwisy Kpler zapewnił sobie nieustanny dostęp do nich, a także skomplikował życie konkurencji.
– Od momentu powstania Kpler koncentruje się na śledzeniu ładunków, a nie statków. Uważamy, że nadszedł czas, aby połączyć wywiad towarowy i morski w jedną platformę. Doprowadzi to do poprawy dostarczanych przez nas danych i usług oraz będzie napędzać dalsze innowacje w sektorze morskim, poprzez włączenie doskonałej pracy zarówno MarineTraffic, jak i FleetMon – powiedział François Cazor, dyrektor generalny Kpler.
Oba serwisy zawierają zarówno część ogólnodostępną, poprzez którą można sprawdzić podstawowe informacje dotyczące statków, a także płatną, oferującą bardziej pogłębione dane. Warto dodać, że sporą część informacji na portalach – przede wszystkim zdjęcia jednostek – dostarczają sami użytkownicy.
MarineTraffic i FleetMon to nie jedyne tego typu serwisy w sieci. Podobne funkcjonalności mają między innymi VesselTracker (należący do firmy analitycznej Wood Mackenzie), czy niezależne PoleStar i VesselFinder.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key