Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich (PKBWM) podjęła uchwałę o prowadzeniu badania wypadku promu Stena Nordica, do którego doszło w marcu br. w czasie manewrów na terenie gdańskiej stoczni. Prom z 27-osobową załogą podczas wyjścia z suchego doku uderzył w inną jednostkę.
Członkowie PKBWM zapoznali się z materiałami dotyczącymi wypadku promu Stena Nordica z dnia 9 marca br. i na początku kwietnia podjęli uchwałę o "prowadzeniu badania i sporządzeniu raportu końcowego".
Do wypadku doszło w nocy na terenie gdańskiej stoczni Remontowa. "Podczas wyjścia z suchego doku prom uderzył w inną jednostkę" - przekazała PAP rzeczniczka Stena Line Polska Agnieszka Zembrzycka.
Wyjaśniła, że prom Stena Nordica nie był na własnym napędzie, ale był manewrowany przez dwa holowniki w asyście kolejnych dwóch holowników, pod komendą pilota, na zlecenie stoczni.
"W momencie zdarzenia prom Stena Nordica nie był w eksploatacji, w związku z czym na pokładzie nie było pasażerów ani ładunków" - zapewniła.
Dodała, że z przebywających na statku 27 członków załogi nikt nie ucierpiał.
"Uszkodzenia obu statków były niewielkie, nie doszło też do skażenia środowiska" - stwierdziła. Dodała, że po naprawie prom został przekazany do eksploatacji.
Po zderzeniu kapitan promu złożył raport do Państwowej Komisji Wypadków Morskich w Szczecinie, która zbada przyczyny i okoliczności zdarzenia.
"Stena Nordica" została zbudowana w 2000 roku w japońskiej stoczni Mitsubishi Heavy Industries. Długość promu to 170,5 m, a szerokość 25,8 m. Na swoich pokładach może przewozić 450 pasażerów i 300 samochodów osobowych.
Piotr Mirowicz
pm/ mmu/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów