Prom Stena Vision kończy swoją ponad 12-letnią przygodę na polsko-szwedzkiej trasie.
W niedzielę wieczorem jednostka zawinęła do Portu Gdynia, gdzie zakończyła swój ostatni rejs z Karlskrony. Jeszcze w tym roku, po renowacji w Gdańskiej Stoczni Remontowa, rozpocznie się nowy etap życia statku. Od czerwca podejmie regularne kursy między Irlandią a Francją, będąc drugim (obok Stena Horizon) promem Steny na linii z Rosslare do Cherbourga.
— Przed pracowitym latem 2023 r. podwoimy częstotliwość rejsów i potroimy liczbę pasażerów na trasie Rosslare–Cherbourg — zapowiedział pod koniec ubiegłego roku Paul Grant, Irish Sea Trade Director w Stena Line.
Stena Vision zwiększy częstotliwość tego połączenia do sześciu dni w tygodniu. Będzie to najkrótszy, najszybszy i najczęstszy kurs promowy z Irlandii na kontynent.
Statek zapewni zakwaterowanie dla 1300 pasażerów w 485 kabinach. To więcej niż jakikolwiek inny prom pływający z Irlandii.
Na ruchliwej bałtyckiej trasie między Gdynią a Karlskroną na początku tego roku Stenę Vision zastąpił nowy, większy E-Flexer Stena Ebba.
Ruszyły nawodne stacje Orlenu dla motorowodniaków i żeglarzy
Polscy żeglarze z awansem na Igrzyska Olimpijskie
10 plaż na letni relaks w Kołobrzegu
62 zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów