gm
Gdyńska stocznia Crist ukończyła prace nad dwoma kolejnymi blokami i jedną kompletną sekcją statku pasażerskiego, które popłynęły już do Francji. Kolejne elementy opuszczą zaś stocznię w ciągu kilku dni.
Dwa bloki oraz jedna sekcja statku, które opuściły stocznię Crist 12 stycznia, zostały zbudowane na zlecenie francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique z Saint-Nazaire w ramach projektu A35/2nd. Polska stocznia wykonała pełne wyposażenie w urządzenia i instalacje rurociągowe, wentylacyjne i elektryczne, a także prace malarskie. Stanowią one uzupełnienie megabloku jednostki A35, które popłynęły do Francji z Crista jeszcze latem 2022 roku. Największy z ze zbudowanych bloków A35/2nd ma wysokość 11 metrów, szerokość i długość 28 metrów oraz wagę około 900 ton.
Bloki A35/2nd, które opuściły stocznię Crist w styczniu, popłynęły do Francji na dwóch statkach. Za załadunek i sztauowanie jednostek również odpowiadała polska stocznia. Następne elementy budowanego wycieczkowca mają zostać załadowane na statek i wypłynąć z Polski 19 stycznia.
Wszystkie wyprodukowane przez Crist elementy będą teraz łączone w Saint-Nazaire. Cały projekt wykonywany jest dla Royal Caribbean Cruises, jednego z największych armatorów wycieczkowców na świecie.
Chantiers de l'Atlantique to jedna z największych stoczni na świecie, a jednocześnie wieloletni klient stoczni Crist.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth