One Network Express podało, że jeden z zarejestrowanych w Japonii statków linii zgubił kontenery podczas rejsu. Na jednostce Madrid Bridge doszło do zawalenia się stosu kontenerów podczas przeprawy przez Atlantyk.
Madrid Bridge wyruszył z Azji w grudniu, by przez Kanał Sueski i Morze Śródziemne przedostać się na Atlantyk i popłynąć do Nowego Jorku. 7 stycznia doszło jednak do wypadku – na statku zawalił się stos kontenerów, w wyniku czego nieznana ich ilość wypadła za burtę. Obsługująca One Network Express firma WK Webster podała, że jednostka zgubiła przynajmniej 30 kontenerów, późniejsze doniesienia mediów mówią jednak, że może być ich znacznie więcej. Analitycy WK Webster starają się ustalić wielkość strat.
Nie podano dokładnej lokalizacji, w której doszło do wypadku, ale informacje z systemu AIS pokazują, że Madrid Bridge płynął w południowej części Oceanu Atlantyckiego kursem zachodnim, po czym zwolnił i zwrócił się na południe, co pozwala sądzić, że natknął się na sztorm. Jednocześnie statek miał płynąć powoli, żeby w miarę możliwości ominąć kongestie w Nowym Jorku i New Jersey. Obecnie wejście statku do portu zostało przesunięte o trzy dni na 20 stycznia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów