Ta sama trasa, dwa razy dłuższy czas dostawy. Kontenery potrzebują teraz dwa razy więcej czasu by dotrzeć do miejsca dostawy niż przed pandemią.
Firma Flexport z San Francisco zajmuje się śledzeniem terminowości frachtu oceanicznego. Opublikowane przez nią dane pokazują, że kontenery potrzebują obecnie znacznie więcej czasu na dotarcie do docelowego odbiorcy.
Średni czas dostawy kontenera przez Pacyfik na wschód w 2019 roku wynosił 45-50 dni. Pomiar z 2 stycznia 2022 roku pobił jednak wszelkie rekordy i wyniósł 110 dni. Transport z Azji do Europy przed pandemią trwał 55-60 dni, podczas kiedy 2 stycznia czas ten wynosił 108 dni.
Analitycy Sea-Intelligence podają, że ten olbrzymi wzrost czasu transportu prowadzi do równie dużego wzrostu zapotrzebowania na kontenery, bo każdy kontener jest po prostu zajęty przez dłuższy niż poprzednio czas.
Nie dość, że sama podróż kontenerów trwa dłużej, to znacznie więcej z nich łapie znaczące opóźnienia w dostawie. Przed pandemią ten współczynnik wynosił 2 proc., w chwili obecnej wzrósł do 11 proc
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął