Południowokoreański armator HMM ogłosił inwestycję wartą 4 biliony KRW (ok. 2,8 mld USD), obejmującą budowę nowych jednostek napędzanych LNG oraz bardzo dużych tankowców (VLCC).
Zamówienia realizowane będą przez HD Hyundai Heavy Industries i Hanwha Ocean, a dostawy przewidziano na lata 2027–2028.
Nowe statki wpisują się w strategię dekarbonizacji żeglugi i wzmacniania konkurencyjności HMM. Zastosowanie napędu dwupaliwowego LNG pozwoli armatorowi spełniać coraz bardziej restrykcyjne wymogi środowiskowe IMO i UE, a jednocześnie ograniczyć emisję dwutlenku węgla.
Inwestycja stanowi część średnioterminowej strategii HMM do 2030 roku, zakładającej rozbudowę floty do 130 jednostek i zwiększenie pojemności do 1,5 mln TEU. Równolegle spółka rozwija działalność w segmencie przewozów masowych, dywersyfikując źródła przychodów i wzmacniając pozycję w globalnym transporcie morskim.
Dzięki nowym zamówieniom HMM kontynuuje transformację w kierunku nowoczesnej, elastycznej i niskoemisyjnej floty, gotowej na wyzwania rynku i nadchodzące regulacje.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek