Południowokoreański armator HMM ogłosił inwestycję wartą 4 biliony KRW (ok. 2,8 mld USD), obejmującą budowę nowych jednostek napędzanych LNG oraz bardzo dużych tankowców (VLCC).
Zamówienia realizowane będą przez HD Hyundai Heavy Industries i Hanwha Ocean, a dostawy przewidziano na lata 2027–2028.
Nowe statki wpisują się w strategię dekarbonizacji żeglugi i wzmacniania konkurencyjności HMM. Zastosowanie napędu dwupaliwowego LNG pozwoli armatorowi spełniać coraz bardziej restrykcyjne wymogi środowiskowe IMO i UE, a jednocześnie ograniczyć emisję dwutlenku węgla.
Inwestycja stanowi część średnioterminowej strategii HMM do 2030 roku, zakładającej rozbudowę floty do 130 jednostek i zwiększenie pojemności do 1,5 mln TEU. Równolegle spółka rozwija działalność w segmencie przewozów masowych, dywersyfikując źródła przychodów i wzmacniając pozycję w globalnym transporcie morskim.
Dzięki nowym zamówieniom HMM kontynuuje transformację w kierunku nowoczesnej, elastycznej i niskoemisyjnej floty, gotowej na wyzwania rynku i nadchodzące regulacje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów