Famor specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących oświetlenia przemysłowego i okrętowego, a także aparatury rozdzielczej i sygnalizacyjnej. Kierownictwo firmy opowiada nam o działalności i najnowszych projektach.
Firma dostarcza kompleksowych rozwiązań z zakresu oświetlenia i wyposażenia elektrycznego dla branży morskiej, jak i lądowej. Zapewnia między innymi wyposażenie jednostek pływających i platform wiertniczych. Jednocześnie z powodzeniem produkuje dla budownictwa, branży wydobywczej i chemicznej, służby zdrowia oraz pasażerskiego transportu kolejowego i drogowego.
Famor powstał w 1952 roku w Bydgoszczy.
– Od 20 lat produkujemy pulpity na Skandynawię, ale nie byłoby to możliwe bez biura projektowego, w którym zatrudniamy ponad 20 osób – opowiada Jacek Łosiakowski, prezes Famor.
Specjaliści dysponują działem badawczo-rozwojowym i bogato wyposażonym parkiem maszynowym.
– Można powiedzieć, że jesteśmy na wszystkich jednostkach w dostawach – dodaje Zdzisław Rakocy, wiceprezes Famor.
I jak podkreśla, na rynku wschodnim firma działa w zakresie opraw oświetleniowych, projektorów i naświetlaczy.
Najnowocześniejszy prom pływający na Bałtyku
Obecnie Famor przygotowuje pulpit nawigacyjny dla stoczni Rauma. To dostawa na prom pasażersko-samochodowy, który będzie najnowocześniejszym promem pływającym na Morzu Bałtyckim.
Dodajmy, że oferta firmy obejmuje oprawy oświetleniowe o różnym stopniu ochrony, wykorzystujące technologię LED lub tradycyjne źródła światła, osprzęt sygnalizacyjny, rozdzielnice NN, pulpity nawigacyjne i sterownicze oraz projektory i naświetlacze.
Famor zaczynał w branży okrętowej co zapewniło bardzo wysokie wymagania odnośnie jakości i trwałości wyrobów. Potwierdzają to również liczne certyfikaty, m.in. AQAP 2110, Certyfikat NATO, ISO 9001, ISO 13485.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów