Famor specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących oświetlenia przemysłowego i okrętowego, a także aparatury rozdzielczej i sygnalizacyjnej. Kierownictwo firmy opowiada nam o działalności i najnowszych projektach.
Firma dostarcza kompleksowych rozwiązań z zakresu oświetlenia i wyposażenia elektrycznego dla branży morskiej, jak i lądowej. Zapewnia między innymi wyposażenie jednostek pływających i platform wiertniczych. Jednocześnie z powodzeniem produkuje dla budownictwa, branży wydobywczej i chemicznej, służby zdrowia oraz pasażerskiego transportu kolejowego i drogowego.
Famor powstał w 1952 roku w Bydgoszczy.
– Od 20 lat produkujemy pulpity na Skandynawię, ale nie byłoby to możliwe bez biura projektowego, w którym zatrudniamy ponad 20 osób – opowiada Jacek Łosiakowski, prezes Famor.
Specjaliści dysponują działem badawczo-rozwojowym i bogato wyposażonym parkiem maszynowym.
– Można powiedzieć, że jesteśmy na wszystkich jednostkach w dostawach – dodaje Zdzisław Rakocy, wiceprezes Famor.
I jak podkreśla, na rynku wschodnim firma działa w zakresie opraw oświetleniowych, projektorów i naświetlaczy.
Najnowocześniejszy prom pływający na Bałtyku
Obecnie Famor przygotowuje pulpit nawigacyjny dla stoczni Rauma. To dostawa na prom pasażersko-samochodowy, który będzie najnowocześniejszym promem pływającym na Morzu Bałtyckim.
Dodajmy, że oferta firmy obejmuje oprawy oświetleniowe o różnym stopniu ochrony, wykorzystujące technologię LED lub tradycyjne źródła światła, osprzęt sygnalizacyjny, rozdzielnice NN, pulpity nawigacyjne i sterownicze oraz projektory i naświetlacze.
Famor zaczynał w branży okrętowej co zapewniło bardzo wysokie wymagania odnośnie jakości i trwałości wyrobów. Potwierdzają to również liczne certyfikaty, m.in. AQAP 2110, Certyfikat NATO, ISO 9001, ISO 13485.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza