• <
nauta_2024

Evergreen dekarbonizuje swoją flotę i przeznaczy 3 mld dolarów na kontenerowce z napędem LNG

rk

13.02.2025 16:12 Źródło: Evergreen
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Evergreen dekarbonizuje swoją flotę i przeznaczy 3 mld dolarów na kontenerowce z napędem LNG
Fot. Evergreen

Jedna z największych firm zajmujących się transportem morskim, tajwański Evergreen, zamówiła nowe, duże kontenerowce. Co istotne, statki mają otrzymać napęd dwupaliwowy, pozwalający na użycie LNG, co pozwoli na obniżenie emisji CO2, w myśl dekarbonizacji transportu morskiego.

Zgodnie z planem firma z Tajwanu zamówiła 11 statków mających pojemność 24 000 TEU. To oznacza, że najprawdopodobniej ich długość będzie dochodziło do 400 metrów. Każdy z kontenerowców będzie wyposażony w dwupaliwowy napęd LNG.

Całkowity koszt inwestycji ma wynieść 3,17 mld dolarów. Aby przyspieszyć budowę, zamówienie zostało rozdzielone między dwie stocznie. Pięć kontenerowców powstanie w chińskiej stoczni CSSC Guangzhou Shipyard International (GSI), a kolejne sześć w Hanwha Ocean w Korei Południowej.
Zgodnie z planem wszystkie kontenerowce z tego zamówienia mają zostać dostarczone do 2028 roku.

Statki z napędem LNG to element strategii firmy z Tajwanu, która ma zamiar po 2030 roku stopniowo wymienić całą swoją flotę na jednostki nisko- i zeroemisyjne, stając się firmą w zakresie transportu morskiego przyjazną środowisku i zorientowaną także na świadomego klienta. Przypomnijmy, że w czerwcu ub. r.  Evergreen zamówił sześć statków o wyporności 2 400 TEU, napędzanych metanolem. Z kolei w lipcu 2023 roku zainwestował 5 mld dolarów, zamawiając 16 statków także z napędem na metanol, mających wyporność 16 000 TEU. Oczekuje się, że kontenerowce z tych zamówień będą sukcesywnie przekazywane w latach 2026-2027.

Jednocześnie obok inwestycji w stacji Evergreen rozwija partnerstwo z portami morskimi. W ramach spółki joint venture wraz z zarządem singapurskiego portu planuje zwiększenie zdolności operacyjnych i przeładunkowych. W ten sposób chce też osiągnąć lepszą przepustowość w ramach obsługi swojej floty kontenerowców.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.