Damen planuje zmniejszyć emisje w swoich stoczniach. W tym celu grupa kupiła specjalny Skoonbox – kontener akumulatorowy z certyfikatem morskim.
Grupa Damen Shipyards zakupiła Skoonbox od Skoon Energy. Skoonbox to pierwszy na świecie wielofunkcyjny kontener akumulatorowy z certyfikatem morskim, który będzie wykorzystywany do dostarczania energii odnawialnej w stoczniach Damen do zastosowań, w których obecnie stosuje się głównie generatory diesla lub silniki okrętowe. Ten 20-stopowy kontener jest pierwszym krokiem w kierunku zrównoważonej sieci akumulatorów Damen do zastosowań mobilnych i tymczasowych. Z czasem może potencjalnie zostać wdrożony również dla klientów na całym świecie.
Skoonbox został zaprezentowany podczas Światowych Dni Portu 2018 i od tego czasu dokonano istotnych zmian. Kontener zawiera 314 baterii litowych, które wystarczają na 638 kWh energii odnawialnej. W ostatnich latach Skoonbox był używany do wielu zastosowań w obszarze portu w Amsterdamie. Na przykład umieszczenie Skoonboxa na barce stworzyło pływającą baterię, która dostarcza zieloną energię wielu statkom.
– Skoonbox i towarzyszące mu systemy czystej energii otwierają przed nami ogromne możliwości zmniejszenia śladu węglowego naszego i naszych klientów – wyjaśnia Vincent de Maat z Damen Shipyards Group. – Jest to zrównoważony zamiennik generatorów diesla, ale może być również używany jako zielona forma zasilania lądowego, umożliwiając statkom zacumowanym w naszych stoczniach remontowych wyłączenie silników pokładowych. Oszczędza to wiele emisji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów