Podczas uroczystej ceremonii, Damen Shoalbuster 2711 WID (Water Injection Dredging) został ochrzczony. Pogłębiarka została dostarczona przez Damen Shipyards do UK Dredging, spółki zależnej Associated British Ports. Uroczystość odbyła się w Roath Basin w Cardiff w Walii, a Rhian Lewis pełniła rolę matki chrzestnej i oficjalnie nadała statkowi nazwę UKD Seadragon.
Shoalbuster 2711 WID został zaprojektowany specjalnie dla UK Dredging jako wielozadaniowy statek pogłębiarsko-wspierający. Będzie używany do badań, obsługi boi, poziomowania dna i pogłębiania metodą wtrysku wody. UKD Seadragon ma napęd spalinowo-elektryczny zasilany przez trzy niezależne generatory, co umożliwia statkowi pływanie przy użyciu tylko jednego silnika. Ta oszczędność paliwa jest jednym z wielu przykładów celu redukcji emisji.
— Jesteśmy bardzo zadowoleni, że do naszej floty dołączył UKD Seadragon. UK Seadragon ukończył już różne próby pogłębiania metodą wtrysku wody w różnych lokalizacjach, takich jak Cardiff, Swansea i Newport. Widzieliśmy imponujące wyniki pogłębiania przy niskim zużyciu paliwa. Ponadto wszechstronność i zwrotność tego zaawansowanego statku wyraźnie zwiększają naszą flotę - powiedział Mark Pearson, dyrektor generalny UKD.
Przez ostatnie tygodnie UKD Seadragon wykonywał prace pogłębiarskie w różnych portach i przystaniach w Walii, używając swojego sprzętu WID. Sprzęt ten obejmuje napędzaną elektrycznie pompę pogłębiarską E-DOP450L, zbudowaną na płozie, która jest opuszczana na dno morza za pomocą dedykowanej ramy A. Działanie pogłębiania obejmuje zanurzoną pompę pogłębiarską dostarczającą wodę, która jest wtryskiwana do nagromadzonego osadu, który jest w ten sposób ponownie spławiany i zabierany przez prąd. UKD Seadragon wykazał doskonałe wyniki podczas tych pierwszych kampanii pogłębiarskich.
— Jako stoczniowcy jesteśmy zaszczyceni, że zbudowaliśmy UKD Seadragon. Współpraca z UK Dredging była dla nas przyjemnością i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego partnerstwa, a także, oczywiście, ze wspaniałych osiągów statku w ciągu pierwszych kilku tygodni. UKD Seadragon jest obecnie w pracy w Swansea i będzie nadal obsługiwać różne porty, aby zweryfikować skuteczność WID w różnych lokalizacjach. To z pewnością nowa generacja wydajnych i innowacyjnych pogłębiarek do wtrysku wody — dodał Joppe Neijens z Damen Shipyards.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów