• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Brytyjska firma ujawniła koncepcję zeroemisyjnego statku

PMK

11.02.2021 20:58 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Brytyjska firma ujawniła koncepcję zeroemisyjnego statku
Brytyjska firma ujawniła koncepcję zeroemisyjnego statku - GospodarkaMorska.pl
Windship Technology

Brytyjska firma ujawniła nowy koncepcyjny design komercyjnego statku używającego kombinacji energii wiatrowej, słonecznej i technologii wychwytywania dwutlenku węgla, by osiągnąć zeroemisyjność.

Windship Technology nazwa swój projekt „The Tesla of the Seas”. To jednostka o wysokości 48  metrów wyposażona w trójskrzydłowe takielunki które można w razie potrzeby schować, aby ułatwić nawigację po drogach wodnych o ograniczonej wysokości. Jego wysokoprężno-elektryczny układ napędowy będzie również obejmował duże panele słoneczne, wychwytywanie dwutlenku węgla, zoptymalizowany kadłub i specjalistyczne oprogramowanie do wyznaczania tras pogodowych w całym pakiecie projektowym, aby wyeliminować CO2, NOX, SOX i cząstki stałe.

Projekt, który ma obecnie zastosowanie w masowcach i zbiornikowcach, został opracowany przez dyrektora technicznego Windship Technologies, Simona Rogersa. Jego zespół przetestował design na renomowanej jednostce Wolfson na Uniwersytecie w Southampton.

- Całościowe podejście przedstawione w tym rozwiązaniu, w którym energia wiatrowa, energia słoneczna i redukcja szkodliwych emisji spalin do efektywnego zera są połączone razem, oznacza, że w końcu istnieje rozwiązanie projektowe, które Międzynarodowa Organizacja Morska może poprzeć, aby spełnić wymagania. bezemisyjnej żeglugi - powiedział Philip Wilson, były profesor dynamiki statków na Wydziale Nauki o Okrętach na Uniwersytecie w Southampton.

Gospodarka Morska
Windship Technology

Windship nawiązał również współpracę z międzynarodowym towarzystwem klasyfikacyjnym DNV, aby dalej rozwijać swoją koncepcję.

- Nasza branża nie może już dłużej siedzieć z założonymi rękoma. Zegar tyka, a regulacja wymusi nowe podejście w branży, która tradycyjnie waha się przed zmianami. Żegluga nie jest przystosowana do wymagań przyszłości. Przedsiębiorstwa żeglugowe i naftowe to jedyne duże gałęzie przemysłu, które wciąż zwiększają emisje i muszą zmienić swoje podejście, aby mieć jakąkolwiek nadzieję na osiągnięcie celów emisji określonych w przepisach – przyznało Windship.

- Cieszymy się, że możemy współpracować z tak doświadczonymi profesjonalistami z Windship Technology nad projektem, który ma na celu pomóc przekształcić całą branżę żeglugową. Będziemy ściśle współpracować z zespołem projektowym w całkowicie przejrzysty sposób, ponieważ teraz rozpoczynamy prace nad stworzeniem modelu symulacyjnego, który pomoże nam zweryfikować zdolność technologii do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Przygotowujemy się również na HAZID, który zweryfikuje bezpieczeństwo i sprawność statków z zainstalowaną technologią Windship. Po tych działaniach będą następować dalsze działania weryfikacyjne w miarę postępów projektu. Windship dostarcza informacje w sposób w pełni przejrzysty, a DNV zapewni dokładny proces weryfikacji
– powiedział Marius Berrefjord, wiceprezes DNV.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.