PMK
Brytyjska firma ujawniła nowy koncepcyjny design komercyjnego statku używającego kombinacji energii wiatrowej, słonecznej i technologii wychwytywania dwutlenku węgla, by osiągnąć zeroemisyjność.
Windship Technology nazwa swój projekt „The Tesla of the Seas”. To jednostka o wysokości 48 metrów wyposażona w trójskrzydłowe takielunki które można w razie potrzeby schować, aby ułatwić nawigację po drogach wodnych o ograniczonej wysokości. Jego wysokoprężno-elektryczny układ napędowy będzie również obejmował duże panele słoneczne, wychwytywanie dwutlenku węgla, zoptymalizowany kadłub i specjalistyczne oprogramowanie do wyznaczania tras pogodowych w całym pakiecie projektowym, aby wyeliminować CO2, NOX, SOX i cząstki stałe.
Projekt, który ma obecnie zastosowanie w masowcach i zbiornikowcach, został opracowany przez dyrektora technicznego Windship Technologies, Simona Rogersa. Jego zespół przetestował design na renomowanej jednostce Wolfson na Uniwersytecie w Southampton.
- Całościowe podejście przedstawione w tym rozwiązaniu, w którym energia wiatrowa, energia słoneczna i redukcja szkodliwych emisji spalin do efektywnego zera są połączone razem, oznacza, że w końcu istnieje rozwiązanie projektowe, które Międzynarodowa Organizacja Morska może poprzeć, aby spełnić wymagania. bezemisyjnej żeglugi - powiedział Philip Wilson, były profesor dynamiki statków na Wydziale Nauki o Okrętach na Uniwersytecie w Southampton.
Windship nawiązał również współpracę z międzynarodowym towarzystwem klasyfikacyjnym DNV, aby dalej rozwijać swoją koncepcję.
- Nasza branża nie
może już dłużej siedzieć z założonymi rękoma. Zegar tyka, a
regulacja wymusi nowe podejście w branży, która tradycyjnie waha
się przed zmianami. Żegluga nie jest przystosowana do wymagań
przyszłości. Przedsiębiorstwa żeglugowe i naftowe to jedyne duże
gałęzie przemysłu, które wciąż zwiększają emisje i muszą
zmienić swoje podejście, aby mieć jakąkolwiek nadzieję na
osiągnięcie celów emisji określonych w przepisach – przyznało
Windship.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z
tak doświadczonymi profesjonalistami z Windship Technology nad
projektem, który ma na celu pomóc przekształcić całą branżę
żeglugową. Będziemy ściśle współpracować z zespołem
projektowym w całkowicie przejrzysty sposób, ponieważ teraz
rozpoczynamy prace nad stworzeniem modelu symulacyjnego, który
pomoże nam zweryfikować zdolność technologii do redukcji emisji
gazów cieplarnianych. Przygotowujemy się również na HAZID, który
zweryfikuje bezpieczeństwo i sprawność statków z zainstalowaną
technologią Windship. Po tych działaniach będą następować
dalsze działania weryfikacyjne w miarę postępów projektu.
Windship dostarcza informacje w sposób w pełni przejrzysty, a DNV
zapewni dokładny proces weryfikacji –
powiedział Marius Berrefjord, wiceprezes DNV.
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27883,00 $ | tona | -0,63% | 12 kwi |
Cynk | 2759,00 $ | tona | -1,71% | 12 kwi |
Aluminium | 2254,00 $ | tona | 0,18% | 12 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |