Firma będąca jednym z zagranicznych partnerów programu budowy wielozadaniowych fregat proj. Miecznik podejmie się prac związanych z utrzymaniem zdolności do działań trzech statków naukowo-badawczych. Wartość kontraktu wynosi 45 milionów funtów (237 mln zł).
W ramach wstępnego, trzyletniego kontraktu, ogłoszonego przez brytyjską minister przemysłu i gospodarki morskiej Nusrat Ghani, duże statki badawcze RRS Sir David Attenborough, RRS Discovery i RRS James Cook będą cumować w najnowocześniejszych zakładach Babcock w Rosyth w Szkocji, w celu przeprowadzenia zaplanowanych prac konserwacyjnych i modernizacyjnych..
- Jesteśmy zachwyceni, że otrzymaliśmy kontrakt na utrzymanie tej ważnej floty badawczej. Nasze elastyczne i wydajne rozwiązanie zapewni utrzymanie floty w wyjątkowych standardach i zoptymalizuje dostępność statków w celu wsparcia globalnej działalności badawczo-naukowej - powiedział prezes Babcock David Lockwood.
Babcock posiada wiele kontraktów związanych z okrętami i statkami należącymi do brytyjskiego rządu, w tym na budowy fregat typu 31 oraz naprawy i modernizację lotniskowców Royal Navy.
- Flota zaawansowanych statków badawczych Wielkiej Brytanii zapewnia najnowocześniejsze udogodnienia dla naukowców do prowadzenia badań oceanów i regionów polarnych, zwiększając nasz zakres wiedzy odnośnie lodu, atmosfery i mórz. Cieszymy się na współpracę z stocznią Babcock Rosyth, aby utrzymać te statki i urządzenia pokładowe w zdolności do działania, gdyż są kluczową częścią infrastruktury naukowej Wielkiej Brytanii - podkreślił przewodniczący wykonawczy NERC (będącego częścią instytutu Badań i innowacji Wlk. Brytanii) prof. Duncan Wingham
RRS Sir David Attenborough jest obsługiwany przez British Antarctic Survey (BAS), będąc jednym z najnowocześniejszych na świecie polarnych statków badawczych. W listopadzie 2021 roku wyruszył z Wielkiej Brytanii w swój dziewiczy rejs. Z kolei zbudowany w 2013 roku RRS Discovery i będący w służbie od 2006 roku RRS James Cook są obsługiwane przez brytyjskie Narodowe Centrum Oceanografii (National Oceanography Centre, NOC). Prowadzą badania oceaniczne na całym świecie, w tym multidyscyplinarne, aby odkrywać tajemnice oceanów.
Wszystkie trzy statki są wyposażone w najnowocześniejsze wyposażenie technologiczne, w tym autonomiczne pojazdy podwodne (AUV), m.in. NOC Autosub.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów