• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część II

Opracowanie niniejsze jest kontynuacją artykułu Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część I. Podjęliśmy się w nim wyjaśnienia niezwykle istotnego w codziennej praktyce żeglugowej i handlowej zagadnienia – kiedy, w jakich warunkach i na jakiej podstawie przewoźnik, reprezentowany przez kapitana statku lub innego przedstawiciela, jest uprawniony do skutecznego zabrudzenia/zaklauzowania konosamentu w zakresie deklaracji ładunkowej bez groźby naruszenia przez przewoźnika warunków umowy frachtowej.

05.04.2023, 13:04
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni pozyskało dziennik z rozkazami ORP Błyskawica

Rozpoczętą w 1937 r. chwalebną służbę ORP Błyskawica pod biało-czerwoną banderą uwieczniono na imponującej liczbie fotograficznych odbitek, tysiącach stron publikacji książkowych, opracowań naukowych i popularnych, kilometrach taśmy filmowej. Gdy wydawało się, że w tej historii niewiele już można dopowiedzieć, pojawiły się nieznane dotąd świadectwa, które poszerzają naszą opowieść o losach tego niezwykłego okrętu. Wśród takich nowych źródeł, pozyskanych ostatnio przez Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, jest bezcenny dziennik zaw

08.09.2021, 17:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament – deklaracja dotycząca zewnętrznego stanu ładunku

System prawa angielskiego (common law), bardzo wyraźnie rozróżnia zakres obowiązków przewoźnika, związanych z wystawieniem i wydaniem konosamentu, w zależności od typu ładunkowej deklaracji konosamentowej.

12.07.2021, 11:07
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament – deklaracja dotycząca stanu ładunku – LOI

Reguły Hague-Visby 1924/1968/1979 [w zakresie inkorporowanym w UK – COGSA 1971 oraz Merchant Shipping Act 1981], potwierdziły w Art. III (3) (c) – iż frachtujący (shipper) jest uprawniony do żądania od przewoźnika wydania konosamentu określającego, między innymi, zewnętrzny stan i wygląd ładunku („the apparent order and condition of the goods”).

21.06.2021, 10:28
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament (B/L) – funkcja potwierdzająca stan ładunku [„apparent good order and condition”]

Kluczową i historycznie jako pierwszą funkcją konosamentu [zob. Konosament [„bill of lading”] i jego rozwój historyczny w świetle prawa angielskiego] – było i jest potwierdzenie przez przewoźnika przyjęcie ładunku do przewozu.

20.05.2021, 10:24
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pure Ballast Alfa Laval pod żaglami Daru Młodzieży w czwartek dotrze do Tallina (foto, wideo)

Trwa Rejs Niepodległości. W czwartek polska fregata zawinie do Tallina, pierwszego portu na trasie rejsu dookoła świata. Na pokładzie jednostki pracuje nowoczesny system oczyszczania wód balastowych, dostarczony przez Alfa Laval.

24.05.2018, 04:12
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W SR Nauta na statkach PŻM zainstalowane zostaną nowatorskie systemy uzdatniania wód balastowych (foto, wideo)

W Stoczni Remontowej Nauta na statkach PŻM zainstalowane zostaną nowatorskie systemy uzdatniania wód balastowych. Jak już informowaliśmy, jako pierwszy wyposażony zostanie w nie masowiec Karpaty. Statek w poniedziałek wieczorem zacumował przy Nabrzeżu XXX-lecia w Gdyni.

30.01.2018, 18:17
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Dane ładunkowe zawarte w konosamencie – Art. III (3) Reguł Hague-Visby

Art. III (3) Reguł Hague-Visby 1924/1968 (w ujęciu COGSA 1971) wyznacza pewien bazowy zakres informacji, który winien być zawarty w konosamencie wydanym przez przewoźnika na żądanie frachtującego w ramach zawartej umowy przewozu ładunku (umowy frachtowej).

18.12.2017, 08:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Alfa Laval PureBallast® dla statków PŻM

W połowie czerwca przedstwiciele Alfa Laval PureBallast® podpisali w Szczecinie umowę z Polską Żeglugą Morską na dostawy systemów do uzdatniania wód balastowych. Osiem systemów Alfa Laval zostanie zainstalowanych w przyszłym roku podczas dokowań i odnowień świadectw klasyfikacyjnych statków.

04.07.2017, 08:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Alfa Laval BWTS spełnia wymogi IMO i USCG do oczyszczania wód balastowych

Rozmowa z Mirosławem Szwarcem, inżynierem ds. sprzedaży Alfa Laval Polska Sp. z o.o.

22.03.2017, 19:30
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.