jk
W połowie czerwca przedstwiciele Alfa Laval PureBallast® podpisali w Szczecinie umowę z Polską Żeglugą Morską na dostawy systemów do uzdatniania wód balastowych. Osiem systemów Alfa Laval zostanie zainstalowanych w przyszłym roku podczas dokowań i odnowień świadectw klasyfikacyjnych statków.
- Na statki serii Karpaty trafią systemy o wydajności 3000 m³/h. Systemy będą instalowane w polskich stoczniach remontowych pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków. Jesteśmy dumni, że czołowy polski armator zdecydował o zakupie urządzeń od firmy, mającej w Polsce przeszło 90-letnią historią. Przypomnę, że oprócz prowadzenia działalności handlowej i serwisowej, firma nasza posiada w Polsce swój czołowy zakład produkcyjny - informuje Andrzej Smoleński, dyrektor ds. rozwoju rprzedaży międzynarodowej Alfa Laval Polska Sp. z o.o.
Po morzach i oceanach świata pływa około 70 tys. statków. Co roku przewożą one około 10 mld ton wód balastowych, w których mogą znajdować się m.in. wirusy, bakterie i różnego rodzaju morskie mikroorganizmy. Problem niekontrolowanego mieszania się wód balastowych został uznany za jedno z najpoważniejszych zagrożeń dla środowiska naturalnego, w szczególności dla unikalnych ekosystemów takich akwenów jak np. Wielkie Jeziora amerykańskie.
Od września tego roku wchodzą w życie postanowienia konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi. Armatorzy, którzy uprawiają żeglugę na akwenach USA, dodatkowo są zobowiązani do przestrzegania odrębnych regulacjach administracji amerykańskiej, tj. US Coast Guard.
Systemy Alfa Laval PureBallast® spełniają wymogi stawiane zarówno przez IMO jak i US Coast Guard. Woda balastowa neutralizowana jest przy użyciu filtracji i światła ultrafioletowego, co jest całkowicie bezpieczne dla statku i jego załogi.
Systemy nasze nie mają żadnych ograniczeń z uwagi na zasolenie (wliczając w to wodę słodką) oraz temperaturę wody. Jeżeli chodzi o przenikanie światła UV, które jest mierzone w trakcie balastowania, system Alfa Laval jest liderem na rynku. System spełnia wymogi konwencji nawet przy bardzo niskiej, 42% przenikalności światła ultrafioletowego, co pozwala na balastowanie z pełną wydajnością nawet w wodach mocno zabrudzonych.
Alfa Laval PureBallast® posiada znak towarowy, który pomaga chronić nazwę produktu i przeciwdziałać ewentualnym naruszeniom.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej