Zwodowany pod koniec lipca tego roku statek rybacki Pathway opuścił gdańską stocznię Karstensen Shipyard Poland i holowany wyruszył do Skagen w Danii, gdzie zostanie doposażony i oficjalnie przekazany zamawiającemu.
W piątek 25 lipca w samo południe tereny dawnej Stoczni Gdańskiej przy których mieści się dzisiaj stocznia Karstensen Shipyard Poland przyciągnęły setki mieszkańców i turystów. Wszystko za sprawą otwartego dla publiczności wodowania nowoczesnego statku rybackiego o nazwie Pathway. To czwarte z ośmiu wodowań jednostek w tym roku.
Duńczycy chcą wcielić w życie plan budowy okrętów wsparcia marynarki wojennej. Choć nie ma jeszcze oficjalnego zielonego światła dla projektu, to w blokach startowych czeka już chętne do budowy jednostek konsorcjum Karstensens Skibsværft, Hvide Sande Shipyard i OSK Design. Ich kadłuby miałyby powstać w gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland.
2 października na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland miało miejsce piąte już wodowanie statku rybackiego Knester VL-10-AV z pochylni od czasu przeniesienia zakładu do Gdańska.
Ocean Way, 36-metrowy statek do połowu ryb głębinowych, został ostatniego dnia września zwodowany w gdańskiej stoczni Karstensen. To bliźniacza jednostka do zwodowanego w lipcu Vigilanta.
Na terenie stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się wodowanie statku rybackiego dla armatora z Wysp Owczych. To już kolejny raz, gdy cała procedura miała miejsca po „przeprowadzce” zakładu w ubiegłym roku z Gdyni do Gdańska.
Już w najbliższy piątek odbędzie się otwarte dla publiczności wodowanie statku rybackiego na historycznych terenach stoczniowych, obecnie należących do Karstensen Shipyard Poland.
Na nowym, gdańskim terenie stoczni Karstensen odbyło się wodowanie statku rybackiego dla norweskiego armatora. Odbywało się to w trakcie przenosin infrastruktury firmy do nowej lokalizacji i choć proces jeszcze trwa, firma intensywnie pracuje nad realizacją zamówień.
Stocznia Karstensen zwodowała kolejny statek rybacki. Zamawiającym jednostkę Sille Marie o numerze budowy 471 jest firma Sille Marie AS z siedzibą w Søgne, niedaleko Kristiansand w Norwegii i jest własnością trzech braci Aamodta: Carla, Toma Arne i Yngvara z jednej strony oraz rodziny Salthaug z Bastianem, Tobiasem, Yngvarem i Bentem z drugiej.
Kolejne wodowanie odbyło się w stoczni Karstensen w Gdyni w weekend 17-18 września. Tym razem był to trawler pelagiczny o długości 79, 95 m o nazwie Altaire. Statek został zbudowany dla Altaire Fishing Compalny Limited.
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią