2 października na terenie gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland miało miejsce piąte już wodowanie statku rybackiego Knester VL-10-AV z pochylni od czasu przeniesienia zakładu do Gdańska.
Nowy trawler zjechał z pochylni wzdłużnej B3 rufą do wody, po czym jednostka została przechwycony przez holowniki i odholowana do nabrzeża, gdzie prace stoczniowe będą kontynuowane.
Kolejnym krokiem będzie przetransportowanie statku do stoczni Karstensens Skibsværft A/S w duńskim Skagen, gdzie odbędą się końcowe prace wyposażeniowe oraz próby morskie. Po ich zakończeniu statek trafi do armatora, rodziny Stenevik z Norwegii.
Rybacki statek, zbudowany w polskiej stoczni, ma imponujące wymiary: długość całkowita wynosi 75,20 m, długość między pionami 70,00 m, szerokość 15,60 m, a głębokość pokładu głównego 6,50 metra. Posiada również klasę DNV +1A jako statek rybacki klasy lodowej C. Projekt jednostki został opracowany przez stocznię Karstensen A/S, która od lat specjalizuje się w budowie nowoczesnych jednostek rybackich.
Statek napędzany jest głównym silnikiem Bergen 9L33:45 o mocy 5300 kW, a za przekładnię odpowiada system Brunvoll Volda o długości 4200 mm. Wśród zaawansowanego wyposażenia znajduje się system zamrażający FrioNordica o mocy 1300 kW oraz system podciśnieniowy C-Flow, wyposażony w dwa zbiorniki i cztery kompresory o mocy 90 kW każdy. Zbiorniki RSW do transportu ryb mają pojemność 2425 m³, co czyni statek gotowym do długich i efektywnych połowów.
To już piąte wodowanie w Karstensen Shipyard Poland od czasu przeniesienia stoczni z Gdyni do Gdańska. Dzięki tej zmianie i rozbudowanej infrastrukturze, zakład zwiększył swoją wydajność, co umożliwia budowę kolejnych zaawansowanych jednostek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii