Szczecińska branża morska pokazuje, jak ważna jest lokalna współpraca. W dokach MSR Gryfia trwa remont masowca Wicko. To kolejna jednostka należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM), która w 2025 roku przechodzi u nas niezbędne prace remontowe.
Nowe jachty zasilą flotę Jacht Klubu Politechniki Morskiej w Szczecinie. Uroczystość chrztu jednostek uświetniła oficjalne podniesienie bandery i start sezonu żeglarskiego w Centrum Żeglarskim w Szczecinie, w sobotę 11 maja.
Powiązane z polską firmą Unibaltic Sp. z o.o. przedsiębiorstwo z siedzibą na Cyprze Unibaltic Shipping nabyło nowy statek przeznaczony do transportu chemikaliów. Jednostka o nazwie Apatyth ma stanowić krok ku odmłodzeniu floty firmy i zapewnić skuteczne realizowanie zleceń w zakresie transportu ładunków.
Po dziewięciu latach użytkowania przedsiębiorstwo Unibaltic Holdings Ltd. zdecydowało się na zbycie swojego zbiornikowca produktowego.
Flota Unibaltic Shipping Ltd zwiększyła się do 10 statków. Najnowszym nabytkiem firmy został chemikaliowiec, który otrzymał imię Agath 2.
80-tonowa rampa została załadowana w Gdyni i trafiła na terminal Stena Line w szwedzkiej Karlskronie.
Przedstawiciele Unibaltic Shipping Ltd. poprowadzili gościnne wykłady dla studentów Wydziału Nawigacyjnego w Akademia Morska w Szczecinie. Podczas spotkań prezentowali fakty i mity na temat m.in. eksploatacji chemikaliowców.
Unibaltic, zarejestrowany na Cyprze armator obsługujący flotę z biura w Szczecinie, sprzedał najstarszy statek w swojej flocie.
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat.
Szczecin i Świnoujście, a w zasadzie Zespół Morskich Portów Szczecin – Świnoujście to organizm gospodarczy kierowany przez jeden zarząd. Taki model organizacji pozwala na prowadzenie wspólnej polityki planistycznej, inwestycyjnej i operacyjnej. Na konkurencyjnym rynku portowym jest to niezaprzeczalnym atutem, zapewniającym ugruntowaną pozycję z dobrymi perspektywami na przyszłość nie tylko dla samych portów, ale również i korzystających z nich statków.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”