Unibaltic, zarejestrowany na Cyprze armator obsługujący flotę z biura w Szczecinie, sprzedał najstarszy statek w swojej flocie.
Chemikaliowiec Agath został zbudowany w 1991 roku w Danii i w barwach Unibalticu pływał od 2016 roku, choć już wcześniej jedna ze spółek-córek pełniła funkcję armatora zarządzającego statkiem, inna zaś była jego operatorem. Jednostka ma długość 83,5 m i nośność 3232 t, jak również klasę lodową FS Ice Class II.
Jak przekazał Unibaltic, Agath wykonał w barwach armatora 325 rejsów, a przez ostatnie 3,5 roku był wyczarterowany. Nie ujawniono kto jest nowym właścicielem statku ani wartości transakcji. Wiadomo jedynie, że do przekazania jednostki doszło w porcie w Rotterdamie.
W swojej informacji Unibaltic podał także, że sprzedaż Agatha jest częścią strategii modernizacji floty, co wiąże się ze sprzedażą najstarszych statków i zakupem nowszych w ich miejsce.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów