• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MSC na topie w Top 100 Alphaliner. Nowy lider oceanów i terminali kontenerowych

Zgodnie z prognozami flota MSC – Mediterranean Shipping Company – przekroczyła ostatnio pojemność 6,4 mln TEU. Gigant z siedzibą w Genewie posiada obecnie 20,3% udziału w globalnej flocie kontenerowców. MSC jest właścicielem 602 kontenerowców o łącznej zdolności do przewozu 3,4 mln TEU kontenerów – wyliczyli analitycy Alphaliner.

23.03.2025, 12:47
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

DP World osiąga 100 mln TEU przepustowości

Mająca siedzibę w Dubaju firma DP World poinformowała o osiągnięciu swojego kolejnego kamienia milowego przekraczając 100 milionów TEU zdolności przeładunkowej kontenerów w całym swoim globalnym portfolio od momentu powstania. Sukces ma być efektem potężnej, wyliczonej na dekadę, inwestycji w postaci 11 mld dolarów ukierunkowanych na rozwój różnych sektorów swojej działalności. Ma to umożliwiać firmie wsparcie klientów w rozwijaniu ich działalności i dostarczaniu kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw.

10.01.2025, 16:16

GPH opuszcza giełdę. Modernizacja, prywatyzacja i sieciowanie w portach pasażerskich źródłem przewagi konkurencyjnej operatora

Global Ports Holding, czołowa firma zarządzająca portami i obsługująca porty pasażerskie będzie firmą prywatną. Global Yatirim Holding, większościowy akcjonariusz Global Ports Holding (GPH.L) zapowiedział, że wycofa firmę z londyńskiej giełdy.

20.06.2024, 12:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030 "Terminale i zaplecze". Efektywne zarządzenie przepływem ładunków i infrastrukturą portową

Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.

10.06.2024, 17:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

A.P. Moller – Maersk ratuje finanse i morski transport kontenerów zwalniając pracowników

Maersk odnotował stratę w wysokości 27 mln dolarów na poziomie EBIT w swojej działalności związanej z transportem morskim w trzecim kwartale 2023 r. W tym samym okresie ubr. armator mógł pochwalić się zyskiem w wysokości 8,34 mld dolarów.

09.11.2023, 20:49
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Sejm za nowelizacją ustawy terminalowej

W czwartek Sejm uchwalił nowelizację ustawy terminalowej, która zakłada m.in., że następcy prawni PGNiG będą mogli realizować inwestycje w terminalu LNG w Świnoujściu.

28.04.2022, 14:47
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Sejmowa komisja przeciwko odrzuceniu projektu tzw. ustawy terminalowej

Sejmowa Komisja ds. Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych nie zgodziła się w środę na odrzucenie projektu nowelizacji ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu LNG. Opowiedziała się także przeciw przesunięciu wejścia w życie zmian. Projekt jest elementem przygotowań do przejęcia PGNiG przez Orlen.

27.04.2022, 21:03
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Sejmowa komisja zgłosiła poprawki doprecyzowujące do ustawy terminalowej

Sejmowa Komisja ds. Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych zaproponowała podczas czwartkowego posiedzenia kilka poprawek doprecyzowujących i o charakterze legislacyjno-redakcyjnym do projektu nowelizacji, który zakłada, że następcy prawni PGNiG będą mogli realizować inwestycje w terminalu LNG.

07.04.2022, 22:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Göteborg złapał oddech. Więcej kontenerów w terminalach i 60% na torach

Mimo pandemii gospodarka szwedzka ożyła, co sprawiło, że w terminalach Göteborga zwiększyła się podaż ładunków. Port przetrwał zawirowania w rozkładach rejsów kontenerowców i zamieszanie w produkcji samochodów. W Göteborgu wzrosły przeładunki we wszystkich segmentach ładunków suchych, w tym w kontenerach, ro-ro i nowych samochodach.

25.02.2022, 13:09
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Raport PISiL: Wpływ opłaty manipulacyjnej DCT Gdańsk na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Analiza zasadności pobierania „opłaty manipulacyjnej” przez DCT Gdańsk wykazała, że opłata ta nie ma odzwierciedlenia w taryfach innych polskich i zagranicznych terminali morskich. Ponadto czynności, za które jest pobierana, są rozliczane w ramach THC – co w konsekwencji przekłada się na dwukrotne pobieranie opłaty za tę samą czynność – wynika z Raportu Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

27.07.2020, 10:46
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.