W czwartek Sejm uchwalił nowelizację ustawy terminalowej, która zakłada m.in., że następcy prawni PGNiG będą mogli realizować inwestycje w terminalu LNG w Świnoujściu.
Nowelizacja związana jest z planowanym przejęciem Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) przez PKN Orlen.
Za nowelą głosowało 230 posłów, przeciw było 205, a 15 wstrzymało się od głosu.
Znowelizowana ustawa przewiduje ponadto możliwość przenoszenia koncesji poszukiwawczych i wydobywczych uzyskanych przez PGNiG.
W uzasadnieniu do projektu napisano, że konieczność wprowadzenia zmian jest wynikiem planowanych w przyszłości lub będących w trakcie realizacji zmian strukturalno-organizacyjnych w odniesieniu do spółki PGNiG.
Jak mówił podczas obrad komisji w czasie pierwszego czytania wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki, projekt zmian ustawowych jest korzystny i dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, i dla fuzji PKN Orlen z PGNiG. "Jest 250 koncesji, które posiada PGNiG, i mamy 13,5 tys. decyzji i aktów administracyjnych związanych z działalnością koncesyjną. W związku z tym ta ustawa jest korzystna dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. Mamy gwarancję, że te koncesje przejdą w tym samym czasie na drugi podmiot" - wyjaśnił wówczas Małecki. (
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku