W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
Wczoraj wczesnym rankiem z gęstej portowej mgły przy nabrzeżu Gdynia Container Terminalu wyłonił się kontenerowiec Api Bhum. Było to inauguracyjne zawinięcie statku w ramach sojuszu Gemini Cooperation, obsługiwanego wspólnie przez Maersk i Hapag-Lloyd.
Bloomberg podał, że holding CK Hutchison z Hongkongu sprzedał amerykańskiemu przedsiębiorstwu inwestycyjnemu BlackRock łącznie 43 porty w 23 krajach. Transakcja miała odbyć się "pod presją prezydenta USA Donalda Trumpa". Nie ma jeszcze potwierdzenia, czy pośród kupionych przez amerykańską spółkę portów i terminali znalazł się Gdynia Container Terminal.
Maersk ogłosił, że pierwszy duży kontenerowiec napędzany metanolem zostanie zwodowany jeszcze tej zimy i obsługiwać będzie trasę między Azją a Europą.
Podczas drugiego dnia targów Baltexpo, na targach odbywało się także całodniowe wydarzenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Innovation Norway zatytułowane „Technologie zeroemisyjne w gospodarce morskiej”. Swoją prezentację „Polska energetyka zwraca się w kierunku morza” przedstawił w jego ramach wydawca i redaktor naczelny portalu GospodarkaMorska.pl Mateusz Kowalewski.
W terminalu kontenerowym GCT w Porcie Gdynia dziś w nocy pojawił się statek Laura Maersk – nowy feeder linii Maersk. To pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, który w dodatku ma prowadzić regularną żeglugę na Bałtyku.
W tym roku w niedzielę 25 czerwca 2023 Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz Ocean Network Express (ONE) już po raz trzeci na terenie terminalu GCT organizują zawody biegowe na dystansie 1 mili morskiej oraz 5 km.
Z roku na rok notujemy wzrost ilości przeładowanych towarów. Ubiegły rok, to wzrost o prawie 6 proc. w stosunku do roku 2021 – powiedział w rozmowie z PAP prezes Portu Gdynia Jacek Sadaj.
Zbliża się druga edycja - prawdopodobnie jedynego na świecie - biegu po terminalu kontenerowym, czyli ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Organizatorzy zachęcają do zapisów, bowiem zostały już ostatnie wejściówki.
O tym, że czas to pieniądz wiedzą dokładnie pracownicy portów. Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports, pracuje nad wdrożeniem ułatwień i oszczędności z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii 5G. Jak szybka sieć może usprawnić pracę na terenie gdyńskiego portu?
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”