Były minister gospodarki morskiej, obecnie poseł PiS Marek Gróbarczyk zapowiedział złożenie zawiadomienia do prokuratury w sprawie terminala zbożowego w Porcie Gdynia. Poseł uważa, że oddanie go w najem zwycięskiemu Konsorcjum SBT stanowi znaczną szkodę na rzecz Skarbu Państwa.
Wyłoniony w przetargu dzierżawca terminala zbożowego w Porcie Gdynia wciąż nie może rozpocząć prac, choć otrzymał już zgodę z Ministerstwa Infrastruktury. Niezbędna jest jeszcze jednak akceptacja ze strony Komisji Europejskiej.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. informuje, że obie strony, Port Gdynia oraz konsorcjum w składzie: Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o., Tapini oraz Ribera, podpisały umowę przedwstępną dotyczącą objęcia w dzierżawę Bałtyckiego Terminala Zbożowego na okres 30 lat.
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
Sytuacja wokół terminala zbożowego, a dokładniej przebiegu procedury przetargowej związanej z poszukiwaniem nowego najemcy stawia pod znakiem zapytania nie tylko funkcjonowanie istotnej infrastruktury portowej, ale też los zatrudnionych tam osób. Po fiasku rozmów między zarządem portu a spółką Mondry, dotychczasowym dzierżawcą, wzrosły obawy o sytuację portowców. W związku z tym oba podmioty podpisały list intencyjny, którego celem jest uregulowanie sytuacji zatrudnionych tam osób, które obawiają się zwolnień grupowych.
Incydenty związane z blokadą tras żeglugowych, wymuszające zmiany w ruchu morskim i tym samym wydłużenie podróży statków, są przykładami sytuacji zaburzających prace terminali kontenerowych i wielu innych firm w ramach łańcuchów dostaw. Wymusza to na nich dostosowanie się do nowej sytuacji i przy tym stałe konkurowanie między sobą na tym trudnym rynku. W ostatnich latach wyzwania dla terminali kontenerowych nie brakowało. Drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030, podczas panelu pt. "Terminale masowe i uniwersalne - jedyną stałą
Port Gdańsk, na czele z prezes zarządu Dorotą Pyć, zaprasza na trzecią edycję konferencji Kongres Polskie Porty 2030, która odbędzie się w dniach 24–25 czerwca 2025 roku w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
Przed długim weekendem majowym Port Gdynia informował, że w związku z przedłużającą się procedurą przetargową dotyczącą terminala zbożowego, zaproponował przedłużenie umowy do czasu zakończenia procedury dotychczasowemu najemcy – spółce Mondry. Ta jednak odmówiła i zamierza opuścić port do końca czerwca.
W roku 2023, firmy Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o. (SBT), Tapini sp. z o.o. i Ribera sp. z o.o., dalej nazywane „Konsorcjum”, wygrały przetarg na dzierżawę Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), terminalu do przeładunku towarów masowych w porcie w Gdyni. Konsorcjum jest wspólnym przedsięwzięciem CM Holdings A/S (Copenhagen Merchants) i naszego wieloletniego partnera strategicznego, Viterra Ltd (Viterra). Prezentujemy komunikat Copenhagen Merchants Group w sprawie opóźnień w realizacji przetargu na długoterminową dzie
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dzierżawę terminala zbożowego. Konkurs ponownie wygrała oferta konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”