O globalnej inicjatywie Międzynarodowej Organizacji Morskiej mówi dr nauk prawnych, Dorota Lost Sieminska, dyrektor Legal Affairs and External Relations Division, IMO. Rozmawia Marek Grzybowski, prezes Bałtyckiego Klastra Morskiego I Kosmicznego.
Jeśli amerykańskie cła nałożone na indyjski eksport utrzymają się na poziomie 50 proc. indyjscy eksporterzy przeniosą produkcję swoich towarów do krajów afrykańskich aby skorzystać z niższych stawek - powiedział w piątek agencji Bloomberg dyrektor zarządzający indyjskiej firmy Gokaldas Exports, Sivaramakrishnan Ganapathi.
Podczas uroczystej ceremonii, Damen Shoalbuster 2711 WID (Water Injection Dredging) został ochrzczony. Pogłębiarka została dostarczona przez Damen Shipyards do UK Dredging, spółki zależnej Associated British Ports. Uroczystość odbyła się w Roath Basin w Cardiff w Walii, a Rhian Lewis pełniła rolę matki chrzestnej i oficjalnie nadała statkowi nazwę UKD Seadragon.
Zmiany w wolumenie przeładunków, obsługa coraz większych jednostek, duży udział paliw w przeładunkach portowych, wyzwania związane z dekarbonizacją- to codzienność portów. Jeszcze kilka lat temu zarządzanie portami i ryzykiem w nich występującym była zupełnie inna. Jak więc sprostać nowym wyzwaniom?
Do gdańskiego terminala T3 wpłynął 22 kwietnia kontenerowiec MSC Maura. Statek ten jest pierwszym, który przybył do Baltic Hub w ramach serwisu oceanicznego Albatros (Albatros Service), który łączy porty w Azji i Europie. Ma to dowodzić na zainteresowanie czołowych przewoźników morskich transportem kontenerowym do polskich portów.
W środę 9 kwietnia, do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Porcie Gdynia zawinął statek MSC Rose, będący pierwszym, który tam przybył w ramach nowego serwisu MSC o nazwie Britannia. Kontenerowiec pozostanie przy nabrzeżu do 12 kwietnia.
W gdańskim terminalu Baltic Hub pojawił się kontenerowiec MSC Rose. Jest on pierwszym statkiem, który zawinął do polskiego portu w ramach Britannia Service. W dodatku ma to wskazywać na rosnące możliwości przeładunkowe nowego nabrzeża T3, który oficjalne rozpocznie działalność w tym roku, ale już teraz mają miejsce pierwsze, testowe zawinięcia.
Przełom marca i kwietnia wiąże się z pojawieniem się w gdańskim terminalu kontenerowców działających w ramach nowych, regularnych serwisów żeglugowych, obsługiwanych przez światowych liderów branży żeglugowej. Choć wcześniej działalność zakończyła linia AE10 należąca do Maersk, w jej miejsce wchodzą kolejne, jako że rynek „nie znosi próżni”.
Do znajdującego się w Porcie Gdańsk terminala kontenerowego Baltic Hub wpłynął kontenerowiec Eleonora Maersk. Było to wyjątkowe wydarzenie, jako że to jak na razie ostatni statek oceaniczny duńskiego przewoźnika, który pojawił się w polskim Porcie. Firma oficjalnie zamyka swoją linię AE10, która łączyła porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
Po blisko 54 latach w mundurze kmdr Peter Teichmann zakończył służbę w Royal Australian Navy. Przez dekady, w trakcie których obejmował różne stanowiska, tak jako rezerwista jak i na kontraktach terminowych, mógł prześledzić wszelkie zmiany, jakie zaszły w morskim rodzaju sił zbrojnych.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji