W czasie rejsu GospodarkaMorska.pl można było się przekonać, że touroperatorzy do Sztokholmu kierują z chęcią statki pasażerskie. Zarząd portu w Sztokholmie ogłosił, że uruchomił dwa przyłącza zasilające z lądu dla statków pasażerskich. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem i ponad 100% niż w 2021 r. Od 2025 r. terminal pasażerski w Sztokholmie zapewnia turystom morskim odwiedziny przez cały rok.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
W stoczni Monfalcone odbyła się ceremonia przekazania Star Princess, kolejnego statku wycieczkowego dla przewoźnika Princes Cruises. To także druga jednostka klasy Sphere, zbudowanej przez Fincantieri, która posiada napęd LNG, wpisując się w wizję niskoemisyjnej żeglugi pasażerskiej.
Port w Kilonii zakończył ostatni etap budowy rozbudowanej infrastruktury zasilania lądowego. Dzięki nowej rozbudowie, PORT W KILONII może teraz zasilać jednocześnie do trzech statków wycieczkowych i czterech promów bezemisyjną energią elektryczną. Port zaopatruje statki morskie w ekologiczną energię z lądu od 2019 roku, co czyni go pionierem w Europie.
Na terenie stoczni należącej do włoskiego koncernu Fincantieri odbyła się uroczystość położenia stępki pod Viking Libra. To wyjątkowy statek wycieczkowy, który ma być pierwszym na świecie napędzanym odorem magazynowanym na pokładzie, który służy zarówno do napędu, jak i wytwarzania energii elektrycznej.
Na terenie fińskiej stoczni znanej z budowy wielkich statków wycieczkowych odbyła się, 9 września, ceremonia położenia stępki pod kolejnego giganta klasy Icon. W związku z tym odbyła się typowa dla branży stoczniowej uroczystość z udziałem zaproszonych gości, co było też okazją do podsumowań prac nad tą wyjątkową serią, powstającą dla Royal Caribbean.
Przyjrzyjmy się projektom z Holandii, zanim takie innowacyjne statki zobaczymy na Wiśle czy Odrze. Concordia Damen dostarczyła firmie VOF Generation zbiornikowiec rzeczny Mt Generation. Statek został wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemami Equadrives firmy Verhaar Omega. Zasilanie zapewnia zestaw akumulatorów EST-Floattech. Barka typu CDS Tanker 110, będzie wykorzystywana do transportu olejów mineralnych między portami usytuowanymi na Renie.
Disney Cruise Line wchodzi w kolejny etap intensywnego rozwoju floty, a centralnym punktem tej ekspansji jest Disney Destiny. Statek o długości 340 metrów został oficjalnie zwodowany 9 sierpnia w stoczni Meyer Werft w Papenbergu w Niemczech, w uroczystości pełnej efektów świetlnych i typowych dla marki postaci Disneya.
Zarząd Portu Barcelona ogłosił, że wykonał ważny krok z myślą o większej ekologiczności swojej codziennej pracy. Przybyły do terminala pasażerskiego wycieczkowiec należący do TUI Cruises, Mein Schiff Relax był pierwszym, na którym zrealizowano procedurę dostawy biopaliwa.
Rząd premiera Grecji Kyriakosa Micotakisa zapowiedział podjęcie surowszych działań przeciwko propalestyńskim demonstrantom, by zapewnić lepszą ochronę turystów z Izraela - przekazała we wtorek austriacka agencja APA.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?