Duński okręt kończy swój udział w misji pk. "Prosperity Guardian", której celem jest ochrona żeglugi na trasie przez Kanał Sueski przed atakami jemeńskich bojowników Huti. Aktualnie fregata przekroczyła Kanał Sueski i jest w drodze z powrotem do kraju.
Ogłoszone w ubiegłym roku prace w związku z pozyskaniem okrętu podwodnego w ramach programu „Orka” wywołują zarówno kontrowersje, jak i obawy. Aktualnie trwają wstępne konsultacje rynkowe, a są też nadzieje, że jeszcze w tym roku zostanie otwarty przetarg. W związku z potrzebą utrzymania zdolności podwodnych w prasie i mediach społecznościowych pojawiły się pomysły, by Polska otrzymała okręty w ramach... zadośćuczynienia za II wojnę światową od Niemiec.
Władze Danii zdecydowały się wysłać okręt w ramach międzynarodowych wysiłków na rzecz stabilizacji i bezpieczeństwa w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej. Odbywa się to w ramach misji pk. "Prosperity Guardian" pod auspicjami USA. Jest to odpowiedź na atak skierowane przeciwko statkom i okrętom prowadzone przez szyickich bojowników Huti z Jemenu. W wyniku tego wiele firm i armatorów zrezygnowało z poruszania się tą trasą żeglugową, co nie zostaje bez wpływu na światową gospodarkę.
W ramach rekompensaty za ryzyko związane z atakami jemeńskich Huti, branża żeglugowa w Danii zgodziła się na podwojenie wynagrodzenia dla załóg statków poruszających się przez Morze Czerwone. W ostatnim czasie trasa ta stała się niebezpieczna i wiele firm wycofuje się z transportu przez ten obszar.
Siedem i pół tysiąca mieszkańców indonezyjskiej wyspy Rempang ma czas do końca miesiąca na wyprowadzenie się z domów, by zwolnić teren pod budowę chińskiej fabryki szkła i "Eco City" – informuje w czwartek portal telewizji Al-Dżazira. W ubiegłym tygodniu doszło do starć protestujących mieszkańców z policją.
Komisja Europejska nie przedłużyła embarga na ukraińskie zboże dla pięciu krajów, w tym Polski. Poinformowała, że od soboty Ukraina ma wprowadzić skuteczne środki kontroli eksportu czterech zbóż, aby zapobiec zakłóceniom rynku w sąsiednich państwach członkowskich Unii.
W ciągu dwóch lat, kosztem blisko 23 mln, zł przy Jeziorze Paprocańskim w Tychach powstanie marina dla lokalnych klubów żeglarskich. Oprócz samego budynku z częścią szkoleniową i magazynową, zaplanowano także pomosty, ścieżki piesze oraz oświetlenie.
Sejmowa komisja energii pozytywnie zaopiniowała w środę 11 poprawek, złożonych przez klub PiS w II czytaniu projektu zmiany Prawa energetycznego. Poprawki PiS zakładają m.in. że interkonektory mogą posiadać tylko operatorzy przesyłowi.
Jeśli się okaże, że UE nie przedłuży zakazu importu zbóż z Ukrainy, to będziemy musieli wprowadzić jakieś środki zaradcze, żeby pomóc polskiemu rolnikowi - powiedział w piątek w Studiu PAP minister rolnictwa i rozwoju wsi Robert Telus.
W wykazie prac legislacyjnych ukazał się projekt rozporządzenia, które określa szczegółowe warunki przyznawania i wypłaty pomocy finansowej m.in. za zaprzestanie działalności połowowej, dywersyfikację działalności rybackiej, inwestycje związane z funkcjonowaniem portów i przystani.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce